Μήπως πρέπει να απαγορευτούν τα θηριώδη SUV από τις πόλεις;

Post date:

Author:

Category:

Για κάποιους, τα θηριώδη SUV είναι επικίνδυνα, υπερβολικά μεγάλα και αντίθετα με το καθαρό περιβάλλον. Μήπως ήρθε η ώρα να βγουν απ΄τις πόλεις;

Θηριώδη SUV

Ο εξελικτικός κρίκος της αυτοκίνησης; Τα μεγάλα SUV κουβαλούν πολύ μέταλλο, βάρος, ίσως και εγωϊσμό για να συνυπάρχουν με άλλα μικρά και ταπεινά των πόλεων. Τελικά μας συμφέρει;


Το εξώφυλλο της γνωστής γερμανικής Handelsblatt έβγαζε μάτι. «Η παράνοια των SUV» ήταν ο τίτλος που φιλοξενούσε το κεντρικό της θέμα

Είχε προηγηθεί ένα δυστύχημα όπου ο οδηγός ενός SUV, στο κέντρο του Βερολίνου, είχε χάσει τον έλεγχο και σκότωσε τέσσερις ανθρώπους: ένα τρίχρονο που περπατούσε με τη γιαγιά του και άλλους δύο εικοσάχρονους.

Το περιστατικό πυροδότησε μια σειρά διαμαρτυριών από διαφορετικές πηγές: απλοί πολίτες, ο δήμαρχος του Βερολίνου που δήλωσε πως «τα αρματωμένα SUV δεν ανήκουν στις πόλεις», αλλά και μια εύλογη πρόταση των Πρασίνων στο γερμανικό κοινοβούλιο που έλεγε να τεθούν περιορισμοί στους κατασκευαστές όσον αφορά το μέγεθος

- Διαφήμιση-

Ναι, το μέγεθος μετράει. Και ισχύει (και) στα θηριώδη SUV. Είναι αυτή η αίσθηση υπεροπλίας που νιώθεις. Σχεδόν σε ύψος φορτηγού, με πολλή λαμαρίνα να σε περιβάλλει, να βλέπεις εποπτικά την κίνηση και ίσως να νιώθεις καλά προστατευμένος.

Όμως, όπως διαβάζω σε μία έκθεση που δημοσιεύτηκε στους New York Times, υπάρχουν 11% περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθεί κάποιος οδηγώντας ένα SUV παρά ένα «κανονικό» αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι οδηγοί στα θηριώδη SUV αποκτούν μια ψευδαίσθηση ασφάλειας.

Ως ντόμινο αρχίζουν να πέρνουν περισσότερα ρίσκα. Και, καθώς μεγάλο μέρος των οδηγών γύρω μας είναι απλοί, συχνά άσχετοι, χειριστές, μαζί έρχονται και τα ατυχήματα. Ή και το θανατικό.


Το εξώφυλλο της γερμανικής Handelsblatt και την SUV παράνοια. Τροφή για σκέψη


Παρατηρώ τα μενίρ που διασχίζουν την πόλη

Συχνά με κυρίες φορτωμένες στις Louis Vuitton και στρώσεις μακιγιάζ ή ώριμους κυρίους με χρυσά ρολόγια και μπλαζέ ύφος.

Πόσοι γνωρίζουν πως ένα τεράστιο SUV έχει την τάση να κάνει roll πιο εύκολα; Ή ότι, λόγω μεγαλύτερου ύψους, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να σκοτώσουν έναν πεζό;

Η εξήγηση είναι προφανής: καθώς το καπό τους και η συνολική επιφάνεια καταλαμβάνει περισσότερο ύψος, η όποια επαφή με πεζό γίνεται στο πάνω μέρος του σώματος, (καρδιά, κεφάλι) και λιγότερο με τα κάτω άκρα.

Όμως ποιος μπορεί να αντισταθεί στη διαφήμιση;

Ποιος; Στη Γερμανία, για παράδειγμα, η διαφημιστική δαπάνη για τα SUV, σύμφωνα με τον Guardian, είναι όση συνολικά για όλες τις άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων.

Δεν είναι το μυστήριο της χαμένης Ατλαντίδας. Οι καταναλωτές «σπρώχνονται» από τους ίδιους τους κατασκευαστές στη δεδομένη αγορά. Γιατί; Ε, την απάντηση την ξέρετε

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, στις ΗΠΑ, το 2018 ήταν η χειρότερη χρονιά σε θανάτους πεζών από το μακρινό 1990. Κάποιοι 6,000 άνθρωποι χτυπήθηκαν ενώ περπατούσαν αμέριμνοι.

Και σύμφωνα με το ιδιαίτερα αυστηρό IHS, υπήρξε αύξηση τέτοιων περιστατικών της τάξης του 81% από το 2009 ως το 2016 με εμπλεκόμενα μεγάλα SUV.

Δηλαδή τι;

Δηλαδή όλα δείχνουν πως τα θηριώδη SUV είναι σαφώς πιο επικίνδυνα.

Ναι, τα SUV είναι βολικά, βάζεις, βγάζεις το παιδικό καθισματάκι χωρίς να σκύβεις, ρίχνεις πολύ πράμα πίσω, δε σε νοιάζουν οι κακοτεχνίες του δρόμου, νιώθεις ασφαλής.

Αρκεί να μην πάρεις παραμάζωμα αθώο πληθυσμό.

Για να το πω κομψά, είναι vulgaire, υπερβολικό, ίσως και ματαιόδοξο να κυκλοφορείς σε Γλυφάδες, Κηφισιές και όπου μέσα σε ένα μενίρ πολυτελείας. Ίσως και προκλητικό.

Και εφόσον τα διαθέτεις, φρόντισε τουλάχιστον να ΄χεις και ένα μικρό και ταπεινό για της πόλης τα στενά. Αν είναι και ένα κλασικό Fiat 500, όπως στη φωτό, θα κάνεις και περισσότερη εντύπωση – μιας και σε ενδιαφέρει.


Audi RS4 δοκιμή

Photo: RichardBaker/Alamy

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει