Ποτέ. Ποτέ. Ποτέ. Ο απαγορευτικός δεκάλογος

Post date:

Author:

Category:

car-inside-4drivers.gr

Μέχρι εδώ. Αυτό είναι το όριο μου. Ποτέ των ποτών. Καλύτερα ρήξη (και με τα πόδια) παρά συμβιβασμός με αυτοκίνητα ή συμπεριφορές που σου χαλάνε τη μέρα. Αυτό είναι το δικό μου ”Never 10”. To δικό σου;

  •  Ποτέ αυτοκίνητο χωρίς να απενεργοποιείται πλήρως το ΕSP.  Ή ESC, DSC, πες το όπως θες

Δεν γίνεται να σε «κόβει» εκεί που θες να χαρείς, δεν νοείται να θες να εξερευνήσεις λίγο παραπέρα και να ‘χεις φίμωτρο.

- Διαφήμιση-

Κατανοητό το semi-off σε πολλές κατασκευές, σεβαστή και η φιλοσοφία εταιρειών που δεν θέλουν να θρηνήσουν θύματα και υστεροφημίες.

Αλλά εδώ μιλάμε για προσωπικό αυτοκίνητο, όχι συμβουλές στους ανυποψίαστους.

  • Ποτέ καγκουράδικο

Σπόιλερ από το Ζεφύρι, τέρμα χαμήλωμα με ”σαύρες” και ”ερπετά”, πίσω φώτα κλαρινογαμπρού (συνηθίζονται σε BMW E36, οι επονομαζόμενες και ”αλβανικές”).

  • Ποτέ κινητό Posidonio

Να τρίζει η παραλιακή απ΄τα subwoofer, αχρηστευμένο το πορτμπαγκάζ από τις ”ντουλάπες” με τα ηχεία, καημός και attention whores πάνε πακέτο.

  • Ποτέ (ξανά) παλιό αυτοκίνητο. Και φτηνό μαζί

Η τελευταία μου φορά ήταν μια BMW 518 του ’90, η επονομαζόμενη ”Γριά”. Άξιζε τα λεφτά της για χρήση ”μουλαριού”, την ψώνισα και την ξαναπούλησα για €1.500 αλλά το παλιό. Δεν λέμε για συλλεκτικά, ιστορικά ή ιδιαίτερα σπορ ”κομμάτια” που διατηρούνται στην «τρίχα». Το παλιό μετά από λίγο σε νταουνιάζει. Μυρίζει σαν οίκος ευγηρίας, σου λείπουν, τελικά, ευκολίες τού σήμερα, υπερτιμούνται στο μυαλό όσων κόλλησαν και δεν ξεκόλλησαν.

  • Ποτέ SUV. Τουλάχιστον για πρώτο αυτοκίνητο
- Διαφήμιση-

Τα οποία έχουν εξελιχθεί και πολλά απ΄αυτά είναι και ωραία από οδηγική άποψη. Ποτέ όμως ”τζιπούρα” για πρώτο αυτοκίνητο. Χαμηλό κέντρο βάρους και ξερό ψωμί.

  • Ποτέ παραπάνω από 4.5 μέτρα μήκος

To όριό μου. Όσες φορές το ξεπέρασα γύρισα με τα αφτιά κατεβασμένα καθώς πάντα είχα την αίσθηση πως κάτι περίσσευε.

Σύμφωνοι, υπάρχουν ελάχιστες, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, εξαιρέσεις, όπως το GT-R που στα 4.65 μέτρα (και στα 1.740 kg) ανατρέπει νόμους φυσικής ή η απλώς θεϊκή F12 αλλά οι εξαιρέσεις είναι για να επιβεβαιώνουν τους κανόνες. Τέσσερα και μισό. Αν θέλω κάτι μεγάλο, υπάρχουν και διαμερίσματα.

  • Ποτέ σε κίτρινο

Βαριέσαι να σου σηκώνουν χέρι οι γριές στο δρόμο, δεν έχει μεταπώληση, το ξεπερνάς πολύ γρήγορα. Υπάρχει και χειρότερο: το ”τσιρλί”. Εξαίρεση: το Megane R.S.

  • Ποτέ δεν ξαναπληρώνω ”αυτόματο πιλότο”

Όσες φορές τον χρησιμοποιήσα, ακόμα και σε έρημες εθνικές, αισθάνθηκα αποκομμένος, α-μήχανος, άχρηστος. Μ΄ αρέσει να πιάνεται ο αστράγαλος. Μαζόχα. Πού να βγουν και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό… Μακριά από μας.

  • Ποτέ με κιβώτιο CVT (συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης)

Η πιο ξενερουά ανακάλυψη των τελευταίων ετών στην αυτοκίνηση. Τέλειο στα χαρτιά με άπειρες θεωρητικά σχέσεις, καταφέρνει να σου θυμίσει τι καλά που έκανες στη ζωή σου και δεν έγινες οδηγός τρόλεϊ. Ήχος για τα μπάζα, μηδενικό σασπένς, με τα συγρουόμενα του λούνα παρκ να έχουν περισσότερη χάρη. Εξαίρεση: το νέο Honda CR-V με CVT. «Λέει».

  • Τελευταίο και σημαντικότερο: Ποτέ ξανά αυτοκίνητο που στα 7/10 πίεσης (και πάνω) αρχίζει να ”αποσυντίθεται”

Τι εννοώ: να νιώθεις πως η ομοιογένειά του αρχίζει και χάνεται, να υστερεί σε ακριβεια, να χάνεις μέτρα «τοποθετώντας»το στην είσοδο, να βλέπεις, δηλαδή, πως δεν αντέχει στην πίεση. Να αποσυντίθεται. 

Πώς το ‘λεγε μια διαφήμιση παλιά; ”Don’t crack under pressure”. Ε, αυτό. Θέλω να πιέζεις και το ρημάδι να είναι ”εκεί”, το όλον να μη γίνεται μέρος.

Ναι, ξέρω είναι λίγα αυτά και δεν έχουν σημασία πάντα οι ιπποδυνάμεις ή τα φράγκα. Ξεκινά από το σασί και τις σωστές αναρτήσεις. Όπως ένα MX-5. Το Evo (κάποτε). Μιλώντας για μικρα, το τελευταίο Cooper S. Το S1 της Audi. Το Fiesta ST. Και αρκετά άλλα που ξεφεύγουν από την έννοια του μαζικού.

Ακόμα και η ”Γριά” (βλέπε παραπάνω, Νο4) ήταν ”εκεί”, δεν γινόταν ”ζελέ”. Δεν μετρά η ηλικία. Αλλά το άτιμο το engineering. Never. Promise.

Photo: Χ. Καραγιωργάκης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει