Ποτέ. Ποτέ. Ποτέ. Τι δε θα έκανες ποτέ στο αυτοκινητό σου;

Post date:

Author:

Category:

Ποτέ των ποτών. Ο απαγορευτικός δεκάλογος. Ο δικός σου;

Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Καλύτερα ρήξη (και με τα πόδια), παρά συμβιβασμός με αυτοκίνητα ή συμπεριφορές που σου χαλάνε τη μέρα. Αυτό είναι το δικό μου «Never 10». To δικό σου;


Τι στη σπάει; Τι δεν θα αγόραζες; Τι δεν θα έβαζες ποτέ στο αυτοκίνητό σου; Διαλέγεις, μιλάς, ρίχνεις πόρτα

 Ποτέ αυτοκίνητο χωρίς να απενεργοποιείται πλήρως το ΕSP

Δε γίνεται να σε «κόβει» εκεί που θες να χαρείς. Δε νοείται να θες να εξερευνήσεις λίγο παραπέρα και να ‘χεις φίμωτρο.

Κατανοητό το semi-off σε πολλές κατασκευές, σεβαστή και η φιλοσοφία εταιρειών που δεν θέλουν να θρηνήσουν θύματα και υστεροφημίες.

Αλλά εδώ μιλάμε για προσωπικό αυτοκίνητο, όχι συμβουλές στους ανυποψίαστους.

Ποτέ καγκουράδικο

Σπόιλερ από το Ζεφύρι, τέρμα χαμήλωμα με «σαύρες» και «ερπετά», πίσω φώτα κλαρινογαμπρού.

Ποτέ κινητό Posidonio

Να τρίζει η παραλιακή απ΄τα subwoofer, αχρηστευμένο το πορτμπαγκάζ από τις «ντουλάπες» με τα ηχεία, καημός και attention whores πάνε πακέτο.

Ποτέ (ξανά) παλιό αυτοκίνητο. Και φτηνό μαζί

Η τελευταία μου φορά ήταν μια BMW 518 του ’90, αυτή που έλεγα «γριά». Άξιζε τα λεφτά της για χρήση «μουλαριού». Την ψώνισα και την ξαναπούλησα για €1.500. Τίμια μέχρι εκεί που δεν παίρνει.

Δεν εννοώ παλιό ως συλλεκτικά, ιστορικό ή ιδιαίτερο σπορ που διατηρείται στην τρίχα. Εννοώ το παλιοκαιρισμένο.

Αυτό που μετά από λίγο σε νταουνιάζει. Μυρίζει σαν οίκος ευγηρίας, σου λείπουν ευκολίες τού σήμερα, υπερτιμούνται στο μυαλό όσων κόλλησαν και δεν ξεκόλλησαν.

Ποτέ SUV. Τουλάχιστον για πρώτο αυτοκίνητο

Τα οποία SUV έχουν εξελιχθεί και πολλά απ΄αυτά είναι και ωραία από οδηγική άποψη. Ποτέ όμως για πρώτο αυτοκίνητο. Χαμηλό κέντρο βάρους και ξερό ψωμί.

Ποτέ παραπάνω από 4.5 μέτρα μήκος

To όριό μου. Όσες φορές το ξεπέρασα, γύρισα με τα αφτιά κατεβασμένα καθώς πάντα είχα την αίσθηση πως κάτι περίσσευε.

Σύμφωνοι, υπάρχουν ελάχιστες, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, εξαιρέσεις, όπως το GT-R που στα 4.65 μέτρα (και στα 1.740 kg) ανατρέπει νόμους φυσικής ή η θεϊκή F12.

Όμως τέτοιες εξαιρέσεις είναι για να επιβεβαιώνουν τους κανόνες. Τέσσερα και μισό. Αν θέλω κάτι μεγάλο, υπάρχουν και διαμερίσματα.

Ποτέ σε κίτρινο

Βαριέσαι να σου σηκώνουν χέρι οι γριές στο δρόμο, δεν έχει μεταπώληση, το ξεπερνάς πολύ γρήγορα. Υπάρχει και χειρότερο: το «τσιρλί». Εξαίρεση: το Megane R.S.

Ποτέ δεν ξαναπληρώνω «αυτόματο πιλότο»

Όσες φορές τον χρησιμοποιήσα, ακόμα και σε έρημες εθνικές, αισθάνθηκα αποκομμένος, α-μήχανος, άχρηστος. Μ΄ αρέσει να πιάνεται ο αστράγαλος. Μαζόχα. Πού να βγουν και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Μακριά από μας.

Ποτέ με κιβώτιο CVT (συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης)

Η πιο ξενερουά ανακάλυψη των τελευταίων ετών στην αυτοκίνηση. Το CVT είναι τέλειο στα χαρτιά, με άπειρες θεωρητικά σχέσεις αλλά καταφέρνει να σου θυμίσει τι καλά που έκανες στη ζωή σου και δεν έγινες οδηγός τρόλεϊ. 

Εξαίρεση; Το Honda Civic 1.5 με το CVT κιβώτιο

Ποτέ ξανά αυτοκίνητο που στα 7/10 πίεσης (και πάνω) αρχίζει να χάνει την ομοιογένειά του

Τι εννοώ: να νιώθεις πως η ομοιογένειά του αρχίζει και χάνεται, να υστερεί σε ακριβεια, να χάνεις μέτρα «τοποθετώντας»το στην είσοδο, να βλέπεις, δηλαδή, πως δεν αντέχει στην πίεση. Να αποσυντίθεται. 

Ναι, ξέρω είναι λίγα αυτά και δεν έχουν σημασία πάντα οι ιπποδυνάμεις ή τα φράγκα. Ξεκινά από το σασί και τις σωστές αναρτήσεις. Το Evo (κάποτε). Μιλώντας για μικρά, το τελευταίο Cooper S. Το S1 της Audi. Το Fiesta ST. Και πολλά άλλα που ξεφεύγουν από την έννοια του μαζικού.

Ακόμα και η «γριά» ήταν οκέι Δε γινόταν «ζελέ». Δεν μετρά η ηλικία. Αλλά το άτιμο το engineering. 



Photo: 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει