Πάρτε κόσμε: Όταν η Xiaomi ξεπουλάει 

Post date:

Author:

Category:

Θα παίρνατε αυτοκίνητο από κάποιον που μέχρι χθες έφτιαχνε τηλέφωνα; Θεωρητικά, η απάντηση θα έπρεπε να είναι αρνητική. Και όμως, η πραγματικότητα του αυτοκινήτου της κινεζικής Xiaomi τη διαψεύδει

Πάρτε κόσμε: Όταν η Xiaomi ξεπουλάει

Το Xiaomi SU7 εξασφάλισε 100.000 δυνητικούς αγοραστές μέσα σε λίγες ώρες. Το κινεζικό τσουνάμι έχει ξεκινήσει γερά από κατασκευαστές που δεν είχαν καμία σχέση με την αυτοκίνηση. Φορέστε καλά αδιάβροχα


Τις τελευταίες ώρες η είδηση ότι ο κινέζικος κολοσσός, η Xiaomi,  γνωστή κυρίως από τα κινητά τηλέφωνα τα οποία κατασκευάζει, μέσα σε μόλις ώρες κατάφερε να συγκεντρώσει δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες, κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο

Συγκεκριμένα, με το που άνοιξαν οι «πόρτες» των παραγγελιών για το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το SU7,  άρχισαν να αυξάνονται με τρομερούς ρυθμούς οι παραγγελίες.

Μέσα σε λίγο χρόνο έφτασαν τις 100.000, ενώ περίπου 40.000 από αυτές είχαν ήδη δεσμεύσει και προκαταβολή. 

Η ισχύς του εντυπωσιακού, είναι αλήθεια, SU7, ενός μεγάλου πεντάθυρου κουπέ που δεν είναι υπερβολή να λεχθεί ότι παραπέμπει σε Porsche Panamera, ξεκινά από 299 ίππους και καταλήγει στους 673. Η τιμή εκκίνησης είναι €28.000

Για την ώρα δεν έχουν και τόση σημασία οι τεχνικές προδιαγραφές αφού, όσοι είναι συντονισμένοι με τη στήλη, μάλλον θα έχουν καταλάβει ότι η λογική των εξαιρετικών επιδόσεων, που συχνά παραπέμπουν σε υπεραυτοκίνητα, είναι πλέον το βούτυρο στο ψωμί για τη νέα γενιά των EVs. 

Αυτό που έχει σημασία

Eίναι η τεράστια αλλαγή που συντελείται στο χάρτη της αυτοκίνησης.

Κατασκευαστές που δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με την έννοια του αυτοκινήτου, χωρίς κάποιο υπόβαθρο ή μηχανολογικό βιογραφικό που να πηγαίνει πίσω μερικές δεκαετίες ή και πέραν του αιώνα, όπως συμβαίνει με ορισμένες μεγάλες γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, πλέον παρουσιάζουν ένα νέο αυτοκίνητο

Μάλιστα, θεωρώ, πως έχει αλλάξει και η αντίληψη του κοινού για την έννοια του κινεζικού προϊόντος. Σάμπως τα κινητά της Apple που πολλοί έχουμε στα χέρια μας, πού κατασκευάζονται; 

Xiaomi SU7

Το αποτέλεσμα είναι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να τρέχουν και να μη φτάνουν απέναντι όχι μόνο στους αντιπάλους που παραδοσιακά θεωρούσαν απέναντί τους αλλά και σε ένα ολόκληρο νέο τσουνάμι από κατασκευαστές που δεν τους είχαν καν στα υπόψιν. Πολύ απλά γιατί δεν κατασκεύαζαν αυτοκίνητα.

Τώρα, λοιπόν, που η Ευρώπη καλώς κακώς έχει πάρει ένα μονόδρομο υπέρ της ηλεκτροκίνησης, αυτοί οι νέοι παίκτες, κυρίως από την Κίνα, εφορμούν με μια απροσδόκητη φορά και, ενδεχομένως, με μία άγουρη πληρότητα.

Ακόμα θυμάμαι το πόσο προσεγμένο εσωτερικό είχαν τα αυτοκίνητα της BYD, στο πρόσφατο θέμα αναφορικά με την παρουσίασή της στο Ζάππειο.


BYD Λανσάρισμα Ελλάδα

Σοκ επιτάχυνσης και η μεγάλη αντίφαση

Η Xiaomi με το SU7, ειδικά στην πιο δυνατή του έκδοση, εκτοξεύει τις δραστηριότητές της και μαζί με αυτές το σοκ της επιτάχυνσης για τους επιβάτες.

Με λιγότερα από 2,8 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ/ώ;  Όχι, δεν είναι αστείο. Είναι πλέον καθημερινότητα ανάμεσα σε αυτά τα ηλεκτρικά νέας γενιάς

Ωστόσο το θέμα είναι κατά πόσον το κοινό μπορεί να εξηγήσει την τεράστια αντίφαση η οποία συντελείται.

Από τη μία, υπερ-επιδόσεις με τις οποίες δεν είναι εξοικειωμένο και, από την άλλη, την πολιτική ορθότητα για εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες στην πόλη.

Γιατί μη μου πείτε ότι θα είναι πολλοί αυτοί που θα πάρουν το Xiaomi για να ξεχυθούν στις ευρωπαϊκές πίστες. 

Photo: xiaomi.com


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει