Ζέστη και χαμάμ στο κόκπιτ; Κάνε το σωστό αξιοποιώντας το κλιματιστικό -ελληνιστί, clima- του αυτοκινήτου σου για να δροσιστείς γρήγορα
Υπάρχουν πιο ευφάνταστοι τρόποι για να αυτοκτονήσεις, σίγουρα όμως δεν είναι ό,τι καλύτερο να πας από ασφυξία σε ένα αυτοκινητιστικό φούρνο εν μέσω καυτού ελληνικού καλοκαιριού
Αν αναρωτιέστε, έτσι υποθετικά, ένα γρήγορο τεστ που είχε κάνει ο Στέφανος Νταντάμης απέδειξε ότι σε μια ζεστή ελληνική μέρα το εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να φτάσει τους εξωπραγματικούς 88,2 βαθμούς Κελσίου. Τρελό;
Τρελό-ξετρελό διάβαζα πως η Seat έχει υπολογίσει ότι αν η θερμοκρασία σε ένα αυτοκίνητο φτάσει τους 35 βαθμούς, η ικανότητα του κλιματισμού μπορεί να μειωθεί κατά 20%.
Πού να τεθεί αντιμέτωπο και με τα ογδοντάρια στον κλίβανο του κόκπιτ.
Άνοιξε πόρτες και παράθυρα
Είναι λάθος να μπεις μέσα και απλώς να ανοίξεις τέρμα το air-condition ή το clima – για την ιστορία, η διαφορά μεταξύ των δύο είναι ότι το δεύτερο προσαρμόζει βάσει αισθητήρων τη θερμοκρασία στους επιθυμητούς βαθμούς και απαλάσσεσαι από το να ρυθμίζεις κάθε τρεις και λίγο την παροχή ενώ καταναλώνει και λιγότερη ενέργεια.
Το σωστό, λοιπόν, είναι να ανοίξεις διάπλατα τα παράθυρα, ει δυνατόν για κάνα λεπτό και τις πόρτες, και να αφήσεις τον καυτό αέρα να δραπετεύσει.
Αν δεν το κάνεις αυτό, το σύστημα κλιματισμού απλώς θα προσπαθεί να ανακυκλώνει το ζεστό αέρα που έχει παγιδευτεί. Και αυτό παίρνει χρόνο.
Ρύθμισε τις θυρίδες εξαερισμού
Σύμφωνοι, μπορεί να είναι ανακουφιστικό να κατευθύνεις τις περσίδες (sic) κατευθείαν πάνω σου.
Όμως έτσι καθυστερεί ο ψυχρός αέρας να καλύψει σφαιρικότερα το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Όπως λένε οι τεχνικοί της SEAT, «δεν είναι θέμα θερμοκρασίας αλλά κατεύθυνσης του αέρα. Οι θυρίδες πρέπει να δείχνουν προς τα επάνω και όχι κατευθείαν στους επιβάτες. Έτσι ο κρύος αέρας καλύπτει συνολικά το εσωτερικό και δροσίζει σταθερά τους επιβαίνοντες»
Κάτι θα ξέρουν εκεί, στην επίσης ζεστή, τέτοιες μέρες, Ισπανία.
Βάλ’ το στο ‘’auto’’
Αν έχεις clima (και όχι απλό ερκοντίσιον), πάτα το μπουτόν με την ένδειξη ”auto” – μη ρυθμίζεις θερμοκρασία.
Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα όχι μόνο ρυθμίζει την ταχύτητα του ανεμιστήρα αλλά και το πότε θα ανακυκλώνεται ο αέρας ή θα εισάγεται φρέσκος απ’ έξω, μειώνοντας έτσι το χρόνο που απαιτείται για να δροσιστείς.
Βάζε το. Ανεξαρτήτως
Μία καλή συμβουλή -ακόμα και όταν περάσoυν οι ζέστες- είναι να το χρησιμοποιείς τακτικά. Ό,τι έχεις.
Βοηθάει τη μακροζωΐα του συστήματος και γλιτώνεις χρήμα.
Καλό είναι, πάντως, κάθε δύο χρόνια (ή όποτε υποδεικνύει ο κατασκευαστής) να αντικαθιστάς το φίλτρο ώστε να έχεις το μάξιμουμ της απόδοσης.
Επίσης ανεξαρτήτως, αν δεν έχεις κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της.
Kαι, μην ξεχνάμε, ε; Ποτέ, μα ποτέ-ποτέ και για κάνενα λόγο δεν αφήνουμε παιδιά ή κατοικίδια σε αυτοκίνητο υπό τον ήλιο.
Photo: SEAT
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.