Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

Post date:

Author:

Category:

Συμβαίνει τώρα. Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. κινδυνεύουν να σταματήσουν να παράγονται. Πώς θα αντιμετωπιστούν οι νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις για τα καυσαέρια; Ναι,υπάρχει πρόβλημα

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή

Η λογική λέει πως τα μικρά, οικονομικά αυτοκίνητα είναι αυτά που χαμηλώνουν το μέσο όρο εκπομπής καυσαερίων των κατασκευαστών. Όμως κάτι αλλάζει στο πεδίο των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών


Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή; Κι όμως, συμβαίνει. Αυτό που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν απαραίτητο -το να έχεις στη γκάμα σου μικρά αυτοκίνητα πόλης- πλέον δεν συμφέρει και τόσο

Για αυτό ακριβώς μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να ρίξουν τον πέλεκυ σε κάποια άκρως επιτυχημένα μοντέλα της αγοράς.

Για παράδειγμα, η Opel σκοπεύει να σταματήσει την παραγωγή των Karl και Adam. Επίσης, οι Peugeot και Citroën λέγεται πως θα προβούν σε ανάλογη κίνηση για τα 108 και C1, αντίστοιχα.

Επίσης, η VW ετοιμάζεται να αποσύρει τις εκδόσεις του Up! με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό συμπαρασύρει και τα αντίστοιχα Seat Mii και Skoda Citigo.

Υπάρχουν αμφιβολίες και για το Renault Twingo. Καθώς από το 2022 η παραγωγή του smart (με το οποίο υπάρχει η βάση συνεργασίας μεταξύ Γερμανών και Γάλλων) θα μεταφερθεί στην Κίνα, πλήττεται το μικρό Renault.

Μία εταιρεία ανάλυσης της αγοράς, η Bernstein Research, σε φετινή έκθεσή της, σημείωσε πως ακόμα και το πετυχημένο MINI της BMW θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει το μέγεθος της επιχειρηματικής του παρουσίας. «Δεν είμαστε σίγουροι αν απέδωσε πραγματικά καλά χρήματα», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Bernstein.

Τι συμβαίνει με τα μικρά μοντέλα;

Οι νέες ντιρεκτίβες της ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ιδιαίτερα πιεστικές. Το πρόβλημα έχει να κάνει με το κόστος εξέλιξης παύλα προσαρμογής, Ενώ τα μεγαλύτερα μοντέλα, λόγω πιο αυξημένης τελικής τιμής, μπορούν να απορροφήσουν το κόστος, ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι.

Ένα μικρό αυτοκίνητο πρέπει να είναι μικρό. Σύμφωνοι. Αλλά πρωτευόντως φτηνό. Πόσο περιθώριο υπάρχει να ενσωματωθεί το κόστος των σύγχρονων περιβαλλοντικών απαιτήσεων στο Α-segment;

Ακόμα και το ισχυρό γκρουπ της VW ίσως πιεστεί να επαναπροσδορίσει την πορεία του VW Polo. Συνεπακόλουθα και των παραλλαγών του (βλ. Audi A1, Seat Ibiza), υποστηρίζουν οι αναλυτές.

Τι αλλάζει από το 2020;

Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να μειώσει το μέσο όρο εκπομπών CO2 της γκάμας της στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Κάποια μικρά μοντέλα δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτό το στόχο χωρίς κάποια υποστήριξη ηλεκτροκίνησης.

Και εδώ είναι η αντίφαση. Τα μικρά, ελαφριά αυτοκίνητα, αυτά που παραδοσιακά συμψήφιζαν τις εκπομπές των μεγαλύτερων μοντέλων, αδυνατούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

Άλλες, ωστόσο, εταιρείες φαίνεται να αντέχουν στην πίεση. Η Toyota, για παράδειγμα, έχοντας εδώ και πολλά χρόνια επενδύσει σε υβριδικά αλλά και απολαμβάνοντας το ρευστό που της παρέχουν οι παγκόσμιες πωλήσεις, είναι σε μία πλεονεκτική θέση.

Ή η περίπτωση της Hyundai που επιμένει με το νέο i10. Οι Κορεάτες έχουν το δικό τους τρόπο.

Ο γενικός τίτλος, όμως, δεν αλλάζει. Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Και όπως δήλωσε ο Steve Armstrong, o Πρόεδρος της Ford Europe, «είναι μία ειρωνεία πλέον. Τα μικρά αυτοκίνητα είναι και αυτά που τους είναι πιο δύσκολο να κατεβάσουν τα CO2». Συμβαίνει τώρα στους διαδρόμους της αυτοκίνησησης.


Photo: Creative 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει