Οδηγώντας σε δρόμο και πίστα το νέο Subaru BRZ

Post date:

Author:

Category:

Ο Κρις Χάρις έχει πει ότι το Subaru BRZ (Toyota GT86) είναι η GT3 των φτωχών. Αυτή είναι η προσωπική μου εμπειρία ζώντας με το δικό μου, στην άλλη όχθη του Ατλαντικού

Οδηγώντας το νέο Subaru BRZ σε δρόμο και πίστα

Στρίβοντας με το νέο Subaru BRZ. Ανταπόκριση από Τζόρτζια, ΗΠΑ. Κύριε Ιωάννου, έχετε το λόγο


Πέρασε αρκετός καιρός από τo τελευταίο μου κείμενο στο αγαπημένο μας 4 Drivers. Ο χρόνος κυλά αμείλικτος. Όμως το πάθος για την αυτοκίνηση και το motorsport πάντα σταθερό

Κλέβω μερικές αράδες για να σας μεταφέρω δυο-τρεις σκέψεις για το προτελευταίο μέλος του γκαράζ μου.

Προσπερνώ το μενίρ SUV της συζύγου διότι πέρα από χώρους, ανέσεις και χρηστικότητα όσον αφορά το οικογενειακό κομμάτι, δεν μου κάνει κλικ ούτε στο ελάχιστο. Ας το χαίρεται.

Το εν λόγω όχημα-φετίχ που επικυρώνει την διάγνωσή μου ως ιδρυματικό είναι το προσφιλές στους κύκλους μας, «τογιομπαρού».

Το Subaru BRZ, στη δεύτερή του έκδοση (βλ. 2022 BRZ Premium), του οπ(ο)ίου έχω τη χαρά να αναλώνω γόμες σε πίστα και γνωστές ορεινές διαδρομές της Βόρειας Γεωργίας κατά τα τελευταία δύο χρόνια. 

Tα specs προς εμπέδωσιν

Τα παρακάτω λίγο πολύ είναι μάλλον γνωστά στους εκάστοτε JDM’ers και μελετημένους αναγνώστες.

Ανανεωμένο «φλατ τεσσάρι», σύνολο 2,4 λίτρων, δηλαδή με αυξημένη χωρητικότητα από τον προκάτοχο δίλιτρο 86άρη.

Κάποιοι 230 ίπποι. Μερικές γλώσσες και το «πωπόμετρο» μιλούν για παραπάνω. Όμως η «μαμά» Τογιότα δεν τα δηλώνει όλα μήπως και χαλάσει η συνταγή της δίλιτρης τούρμπο GR Supra

Συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο με αρκετά κοντή κλιμάκωση, στάνταρ μηχανικό μπλοκέ, και φυσικά αποκλειστικά πίσω κίνηση.

Όλα αυτά με κόστος καινούργιας ταξινόμησης, εδώ, μεριά του Ατλαντικού, που προσωπικά ακόμα και μήνες αφότου έφυγα από την αντιπροσωπεία με την αντίληψη των ικανοτήτων καρότσας και drivetrain, νόμιζα πως θα με πάρουν τηλέφωνο.

Όχι τίποτα άλλο, αλλά να μου πουν για τίποτα κερατιάτικα. Ας πούμε, «Γεια σας, κ. Ιωάννου, έγινε λάθος στο λογαριασμό και μας χρωστάτε 15 χιλιάρικα επιπλέον».


Θέση οδήγησης

Τα (ελάχιστα) μειονεκτήματα

Σύμφωνοι, δεν έχει τη συναρμογή και κλάση μιας Cayman, ούτε πρόκειται να κάνει «χειρουργείο» τύπου Evora.

Στα ντεφό, επίσης, το χαμηλής ποιότητας πλαστικό που δίνει και παίρνει μέσα στην καμπίνα.

Τι άλλο; Α, ναι. Ο άκρως εκνευριστικός και φθηνιάρικος μοχλός του φλας που δε γυρνά αυτόματα στην νεκρά θέση με την επαναφορά της κρεμαγιέρας. Σπαστικό.

Οδηγώντας το νέο Subaru BRZ σε δρόμο και πίστα

Who cares! Όταν στη δεύτερη γενιά το κέντρο βάρους τοποθετήθηκε ακόμα πιο κάτω (παρακαλώ, να σημειωθεί πως στην πρώτη ήταν χαμηλότερο απ’ αυτό της Ferrari 458), η στρεπτική ακαμψία αυξήθηκε κατά 50% και το γνωστό ξενέρωμα με την «κοιλιά ροπής» του ZN6/ZC6, πλέον, εξαφανίστηκε στο ZN8/ZD8, τι άλλο να ζητήσω;

Όπως λέγαμε και στον πρόλογο, ο γνωστός Κρις Χάρις αποφάνθηκε πως τo GR86/BRZ είναι η GT3 των φτωχών.

Επίσης, ο Τζέισον Καμίσα, αντίστοιχα, είπε πως «για κάθε GT3 που εκτελωνίζεται, θα πρέπει να παραδίδεται στους ιδιοκτήτες μαζί με ένα GR86/ΒRZ, ώστε να μάθουν τα βασικά» πριν περάσουν στη δοξασμένη. Ξέρετε ποια εννοεί κι αυτός…

Δεν περίμενα βέβαια από δύο γκουρού του ειδικού Τύπου να μου επικυρώσουν την συνταγή της ευτυχίας.

Ένα μόνο θα σας πω: Το έβαλα στη Road Atlanta και είδα σταθερό γυρολόγιο στο 1:45.00 με το Μk6 Golf R μου, για το οποίο σας έχω γράψει παλαιότερα και συνεχίζει να βρίσκεται στην κατοχή μου. Εν ολίγοις, εντελώς «μαμά» το BRZ είδε «στα μάτια» όχημα τετρακίνητο, κάπου στα 360 άλογα στημένο για πίστα (βλ. με Ohlins R&Τ, ακρόμπαρα εμπρός & πίσω και όλα τα συμπαρομαρτούντα)

Οδηγώντας το νέο Subaru BRZ σε δρόμο και πίστα

Μασαχίκο Ινόουε και Aκίο Τογιόντα, σας ευχαριστώ από καρδιάς!


Έχω πλέον καταλήξει στο εξής μάντρα: Light is the new fast

Δεν χρειάζεσαι απίστευτα άλογα, υπερτροφοδοσία ούτε και ασύδοτη ροπή.

Αρκούν η χάρη μιας ισσοροπίας και κινηματικής και σωστά εξελιγμένου lightweight FR setup. Το τελευταίο παραπέμπει και συνάμα γνέφει στην κλασική oδηγοκεντρική φόρμουλα που χάραξαν οι προπάτορες (πλέον) Honda S2000 και Mazda RX-7 (FD).

Οδηγώντας το νέο Subaru BRZ σε δρόμο και πίστα

Παίζω και μαθαίνω. Η συνταγή της εκμάθησης της πίσω κίνησης σε ασφαλές περιβάλλον


Απλά, τα Subaru BRZ και Toyota GR86 δεν έχουν αντίπαλο. Μία κατηγορία μόνα τους.

Ίσως και σε τελευταία εκδοχή τους ως προς τις σημερινές φθίνουσες προτάσεις που ικανοποιούν τον απαιτητικό χρήστη/ιδρυματικό petrolhead χωρίς βαθύ πορτοφόλι για τα καλούδια του Mr. Andreas Preuninger.

Φίλε βενζινοαίματε, πες μου, πότε ήταν η τελευταία φορά που αγόρασες «προιόν» για το οποίο όχι απλά δε μετάνιωσες αλλά είχες και έξτρα χαμόγελο μετά την απομάκρυνσή σου εκ του ταμείου;  Αν ναι, νομίζω κατάλαβες την εμπειρία μου

Το κλείνω παραθέτοντας τα αρχικά της έκδοσης που συνοψίζουν όλη τη φιλοσοφία, σε αντιδιαστολή με το απελπιστικό ναδίρ της μοντέρνας σπορ αυτοκίνησης:B–Boxer, R–Real wheel drive, Z–Zenith. 

Ω, ναι κύριε Χάρις, συμφωνώ και επαυξάνω. Το Subaru BRZ «γυρνάει» τόσο όμορφα και γλυκά

Photo: Αρχείο Ι. Ιωάννου / 4Drivers


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει