Άγχος μεταπώλησης: όταν αγοράζεις για τον επόμενο

Post date:

Author:

Category:

renault clio rs δοκιμή

 

Αγοράζοντας για τη στιγμή που θα το πουλήσεις στον επόμενο. Τι άγχος, Θεέ μου…

- Διαφήμιση-

Δεν μπορεί, θα το ΄χεις νιώσει και συ. Υποτίθεται αγοράζουμε αυτό που μας αρέσει. Υποτίθεται. Μόνο που την ίδια στιγμή ακροβατούν τα ”θέλω” με τα ”πρέπει”. Ή ακριβέστερα, με τα ”συμφέρει”.

 

Το άγχος της μεταπώλησης το έζησα για πρώτη φορά χοντρά στο πετσί μου όταν έδωσα κάποτε ένα σοβαρό, για την εποχή, ποσό. ”Να το πάρετε σε μαύρο” μου έλεγε και ξανάλεγε ο πωλητής. ”Τα μαύρα πετυχαίνουν πολύ καλύτερες τιμές μεταπώλησης”. Και το πήρα. Το πρώτο σφάλμα λέγεται ”ενδοτικότητα”. 

 

Το δεύτερο σφάλμα λέγεται ”καταναγκασμός”. Εκεί που δίνεις τα ωραία σου χρήματα, λίγα ή πολλά δεν έχει σημασία, αντί να σκέφτεσαι τι αρέσει σε σένα κάθεσαι και ψωνίζεις για τον επόμενο: πώς θα αρέσει σ’ αυτόν. Τον άγνωστο. Τον μελλοντικό.

 

Η κρίση φυσικά ευνοεί ψυχικές παθήσεις σαν τις παραπάνω. Σκέφτεσαι διπλά. Τι θα χάσω; Κι αν το ”παντρευτώ”; Ας το παίξω ”ασφαλής”.

 

Πέρα από μπράντες και μοντέλα, το τελευταίο κρούσμα καταναγκασμού όσον αφορά τον εξοπλισμό είναι το ”αυτόματο”. Η αγορά βαριέται το χειροκίνητο. Πεθαίνει. Και όταν έρχεται η ώρα της μεταπώλησης τα αυτόματα έχουν τον πρώτο λόγο.

Διατηρώ κάτι σαν θεωρία συνωμοσίας (τρέμε, Λιακόπουλε) πως η αγορά κατευθύνεται κι από αυτούς που μπορούν να την κατευθύνουν. Στο παράδειγμα που έλεγα παραπάνω, οι εταιρείες κερδίζουν περισσότερα πολλές φορές από τα επιπλέον εξοπλισμό παρά από την προμήθεια επί του αυτοκινήτου

Στη συνέχεια, ένα αυτόματο πουλιέται πιο εύκολα γιατί ήδη έχει αρχίσει να ”τρέφεται” το κοινό με την ιδέα. Την ευκολία, τη μεταπώληση, το κέρδος του μαντρά.

 

Θες να καταστραφείς; Πάρε ένα δίλιτρο μη γερμανικό. Χαζή νομίζεις είναι, για παράδειγμα, η Fiat που εξαντλεί πλέον τη γκάμα της στα λίγα κυβικά; To ”depreciation disaster” (μεταπωλητική καταστροφή) είναι, αν μη τι άλλο, ένας εύστοχος αγγλοσαξωνικός όρος. 

 

#Διάβασέ το: Γιατί το leasing αυτοκινήτων μπορεί να βοηθήσει οικονομικά τη χώρα;

 

Θες να το ”παντρευτείς”; Πάρε ας πούμε μια δίλιτρη Citroën. Ή ένα μεγάλου κυβισμού Mazda. Ένα CX-7, που αντικειμενικά ήταν μια χαρά αυτοκίνητο.

 

Όμως, υπάρχει και μια αισιόδοξη πλευρά. Αυτή που λέει πως η αγορά έχει και τον πάτο της, τον πυθμένα της. Κι εκεί ακριβώς μπορείς να πάρεις σχεδόν ο,τιδήποτε. Όπως σου αρέσει. Ναι, μεταχειρισμένο. Όπως το ψώνισε ο προηγούμενος. Που μπορεί κι αυτός να σκεφτόταν εσένα. Περιπτώσεις όπως ένα μεταχειρισμένο Type R, ένα Clio RS, όπως τα εικονιζόμενα, είναι, συχνά, χρυσές ευκαιρίες. Πιο ”κάτω” δεν πάνε.

 

Όταν ένα αυτοκίνητο έχει χάσει χοντρικά το 70% της αξίας του έχει φτάσει στο υπόγειο. Τι να χάσεις από ‘κει και πέρα; Η απόσβεση έχει γίνει δύο και τρεις φορές, οπότε ο τελευταίος είναι και πιο κερδισμένος.

 

Αλλά μπορείς να το δεις κι αλλιώς. Μήπως τελικά η ζωή είναι πολύ μικρή για να ασχολούμαστε με τα ρέστα της; Ο επόμενος; Ποιος είναι ο επόμενος; Συγγνώμη, κύριε. Ποιος είστε;

Photo: Επ. Κουτσούκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει