Άγχος μεταπώλησης: όταν αγοράζεις για τον επόμενο

Post date:

Author:

Category:

Αγοράζοντας για τη στιγμή που θα το πουλήσεις στον επόμενο. Τι άγχος μεταπώλησης, Θεέ μου. True story στο οποίο οι περισσότεροι έχουμε κάποια στιγμή υποπέσει

Renault Clio RS vs Type R

Clio RS vs Type R. Κυκλοφορούν στις αγγελίες των μεταχειρισμένων ως δείγματα γραφής παρελθούσης δίλιτρης ατμοσφαιρικής γενιάς


Δεν μπορεί, θα το ΄χεις νιώσει και συ. Υποτίθεται αγοράζουμε αυτό που μας αρέσει. Υποτίθεται

Μόνο που την ίδια στιγμή ακροβατούν τα «θέλω» με τα «πρέπει». Ή ακριβέστερα, με τα «συμφέρει».

Το άγχος της μεταπώλησης το έζησα για πρώτη φορά χοντρά στο πετσί μου όταν έδωσα κάποτε ένα σοβαρό, για την εποχή, ποσό. 

«Να το πάρετε σε μαύρο», μου έλεγε και ξανάλεγε ο πωλητής. «Τα μαύρα πετυχαίνουν πολύ καλύτερες τιμές μεταπώλησης». Και το πήρα έτσι. Ε, το πρώτο σφάλμα λέγεται ενδοτικότητα


Honda civic type r

Το δεύτερο σφάλμα λέγεται καταναγκασμός

Εκεί που δίνεις τα ωραία σου χρήματα -λίγα ή πολλά δεν έχει σημασία- αντί να σκέφτεσαι τι αρέσει σε σένα κάθεσαι και ψωνίζεις για τον επόμενο: πώς θα αρέσει σ’ αυτόν. Τον άγνωστο. Τον μελλοντικό.

Η οικονομική κρίση -η όποια κρίση, μνημονιακή, κορωνοϊκή- ευνοεί διλήμματα σαν τις παραπάνω. Σκέφτεσαι διπλά. Τι θα χάσω; Κι αν το παντρευτώ; Ας το παίξω ασφαλής

Πέρα από φίρμες και μοντέλα, το τελευταίο κρούσμα καταναγκασμού όσον αφορά τον εξοπλισμό είναι το αυτόματο κιβώτιο. Η αγορά βαριέται το χειροκίνητο. Πεθαίνει.

Και όταν έρχεται η ώρα της μεταπώλησης, τα αυτόματα έχουν τον πρώτο λόγο.

Διατηρώ κάτι σαν θεωρία συνωμοσίας

Ότι δηλαδή η αγορά κατευθύνεται κι από αυτούς που μπορούν να την κατευθύνουν.

 Στο παράδειγμα που έλεγα παραπάνω, οι εταιρείες κερδίζουν περισσότερα πολλές φορές από τον επιπλέον εξοπλισμό παρά από την προμήθεια επί του αυτοκινήτου.

Στη συνέχεια, ένα αυτόματο πουλιέται πιο εύκολα γιατί ήδη έχει αρχίσει να τρέφεται το κοινό με την ιδέα: την ευκολία, τη μεταπώληση, το κέρδος του μαντρά.

Θες να καταστραφείς; Πάρε ένα δίλιτρο μη γερμανικό. Χαζή νομίζεις είναι, για παράδειγμα, η Fiat που εξαντλεί πλέον τη γκάμα της στα λίγα κυβικά; To ”depreciation disaster” (μεταπωλητική καταστροφή) είναι, αν μη τι άλλο, ένας εύστοχος αγγλοσαξωνικός όρος για να εκφράσει πόσα λεφτά μπορεί να χάσεις στην πώληση


BMW M3 (E46)

Όμως, υπάρχει και μια αισιόδοξη πλευρά

Αυτή που λέει πως η αγορά έχει και τον πάτο της, τον πυθμένα της. Κι εκεί ακριβώς μπορείς να πάρεις σχεδόν ο,τιδήποτε.

Όπως σου αρέσει. Ναι, μεταχειρισμένο. Όπως το ψώνισε ο προηγούμενος. Που μπορεί κι αυτός να σκεφτόταν εσένα.

Περιπτώσεις όπως ένα μεταχειρισμένο, προσεγμένο hot hatch είναι συχνά χρυσές ευκαιρίες. Πιο κάτω δύσκολα θα πάνε.

Όταν ένα αυτοκίνητο έχει χάσει χοντρικά το 70% της αξίας του, έχει φτάσει στο υπόγειο. Τι να χάσεις από ‘κει και πέρα; Η απόσβεση έχει γίνει δύο και τρεις φορές, οπότε ο τελευταίος είναι και πιο κερδισμένος

Αλλά μπορείς να το δεις κι αλλιώς.

Μήπως τελικά η ζωή είναι πολύ μικρή για να ασχολούμαστε με τα ρέστα της; Ο επόμενος; Ποιος είναι ο επόμενος; Συγγνώμη, κύριε. Ποιος είστε;


Κορωνοπήνιο Toyota GT86

Photo: Επ. Κουτσούκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει