H Εvija των 2.000 PS και 2 εκ. ευρώ είναι Lotus. Είναι;

Post date:

Author:

Category:

Το υπεραυτοκίνητο της Lotus, η Εvija, στέλνει τις προδιαγραφές σε διαστημικά επίπεδα. Πόσο Lotus παραμένει;

Η Lotus μπαίνει στο παιχνίδι των hypercars. Η Evija είναι αμιγώς ηλεκτρική. Διαβάζω πως αποδίδει κάποιους 2.000 ίππους (χάνεται το μέτρημα με τέτοιες τιμές), επιταχύνει από 0-300 km/h σε μόλις 9,0’’ και θα κατασκευαστεί σε μόλις 130 αντίτυπα. Θα κοστίζει €2 εκατομμύρια. Ή 1,7 εκατομμύρια λίρες. Ή όσο θα βγει η ισοτιμία στο Ντουμπάι. 

Η παραγωγή της Lotus Evija ξεκινά τον επόμενο χρόνο, στα κεντρικά της Lotus, στο Ηethel της Βρετανίας. Φυσικά, υπό την επίβλεψη της κινέζικης Geely – που επίσης κατέχει τις Volvo και  Polestar. 

Το επίθετο «κινέζικο» δεν είναι κατ’ ανάγκην μομφή στις ημέρες μας. Το κρίσιμο ζήτημα, όπως έχουμε ξαναγράψει, είναι οι διακριτοί ρόλοι τού ποιος βάζει το χρήμα και το management και τού ποιος αφήνεται να κάνει τη δουλειά του όπως ξέρει. Και η Lotus ξέρει να φτιάχνει σπορ αυτοκίνητα. Αυτό είναι δεδομένο στην 71χρονη ιστορία της

Lotus Evija 

Lotus Evija

Lotus Evija

 Όπως προκύπτει από τις προδιαγραφές, η Evija είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Και η Lotus υποστηρίζει πως είναι μία πραγματική Lotus

Το ρήμα «υποστηρίζει» είναι επίσης χρήσιμο. Βλέπετε, παραδοσιακά η Lotus στα αυτοκίνητα δρόμου επένδυε στην κλασκή ατάκα του ιδρυτή της, του ευφυούς Colin Chapmam, στο λεγόμενο «less is more».

Εννοούσε, κατ΄αρχήν, το βάρος. Η Lotus Evija ζυγίζει 1.680 kg. Δεν είναι λίγα τα κιλά αλλά και δεν είναι πολλά για φουλ ηλεκτρικό. Άλλωστε, στο κέντρο του ανθρακονημάτινου μονοκόκ υπάρχουν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Βάλε και τις μπαταρίες και έχεις τη σούμα. Εξ ου και η ανάγκη για το carbon σασί της Evija.

Επανέρχομαι, όμως, στο ρήμα «υποστηρίζει». Aλλά και στον παραδοσιακό χαρακτήρα της Lotus. Γιατί έχω μία ένσταση. Η φιλοσοφία της στόχευε σε ελαφριά, ευέλικτα, ανόθευτα ως εμπειρία αυτοκίνητα. Με λεπτότητα χειρισμών, ωμή, αναλογική αίσθηση και, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, σε μάλλον πιο προσιτές τιμές. Τα 2 εκ. ευρώ ανήκουν σε άλλες κατηγορίες αγοραστών. Πιο οριεντάλ.

Μία Elise, μία Exige ή και μία Esprit του παρελθόντος εξέφραζαν ακριβώς αυτό: lighs is right. Η εμπειρία ήταν σημαντικότερη από την ιπποδύναμη – η Lotus ποτέ δεν κυνήγησε την απόλυτη ισχύ αλλά την καθαρότητα της συμμετοχής του οδηγού. Από τις Lotus που έτυχε να οδηγήσω θέωρησα πως εξέφραζε μια δίτροχη εμπειρία με δύο τροχούς επιπλέον.

Απ’ την άλλη, η Lotus Evija είναι ένα κομβικό διαστημόπλοιο για την επόμενη μέρα της Lotus. Συγγνώμη, αυτοκίνητο ήθελα να πω. Οι διαχύτες έχουν επιρροές από τα αγωνιστικά του Le Mans, υπάρχει σχεδιαστική, κυρίως, τεχνολογία που εκφεύγει από τις νόρμες και αποτυπώνει ένα μέρος των διαφορετικών δυνατοτήτων που θα διαθέτουν τα ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα.

Σχετικά εύκολα, αν μου επιτρέπετε. Δεν συγκρίνεται η πολυπλοκότητα ενός παραδοσιακού υπεραυτοκινήτου με αυτήν ενός αμιγώς ηλεκτρικού. Ως προς τα κινούμενα μέρη, εννοώ.

Δεν ξέρω, επίσης, σε έναν κόσμο που διαπνέεται από την πολιτική ορθότητα αλλά και τις αυξημένες απαιτήσεις για ασφάλεια, πόσο νόημα έχουν 2,000 ίπποι. Σε δρόμο; Σίγουρα όχι. Σε πίστα; Λίγες είναι οι ευθείες που επιτρέπουν τέτοια ισχύ.

Όμως τα παχιά πορτοφόλια είναι πολλά σε τούτο τον μάταιο κόσμο και η Lotus φαίνεται ξεκάθαρα πως με τη Lotus Evija θα συγκεντρώσει περισσότερα χρήματα απ΄ό,τι αν πουλούσε τις Elise ακόμα και στα περίπτερα. More is more

 

Photo: Lotus

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει