Το Mazda CX-5 έχει άλλη προσέγγιση από τη συνηθισμένη. Όπως συχνά συμβαίνει με την ιαπωνική εταιρεία. Αυτές είναι οι εντυπώσεις σε άσφαλτο, χώμα και ολίγη λάσπη
Ιδιαίτερο και το χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής. Σ’ αυτό το ”Zircon Sand” που βλέπετε, κάτι σα γυαλιστερό χακί. Το ήπια υβριδικό SUV της Mazda δείχνει όμορφο και εκλεπτυσμένο
Τι λέει το 4D | Εκφράζει μια διαφορετική προσέγγιση στα μεσαία SUV, πιο σπορτίφ στην πίεση και με βάθος στη συναρμολόγηση χωρίς εφήμερους εντυπωσιασμούς. Το turbo λείπει σε ένα SUV του 2024 |
Μας αρέσει | Άνετο κόκπιτ, συνδυασμός φυσικών μπουτόν και αφής, αποτελεσματική τετρακίνηση, συμμετοχική οδηγική συμπεριφορά, συμπαγές πλαίσιο |
Όχι και τόσο | Ανάγκη για στροφάρισμα, μέτρια στήριξη καθίσματος, θόρυβος κινητήρα στις υψηλές rpm, υπό συνθήκες αυξημένη κατανάλωση |
Τιμή | €45.177 για την έκδοση Homura της δοκιμής |
Το Μazda CX-5 είναι πραγματικά καλοσχεδιασμένο. Η μινιμαλιστική προσέγγιση της Mazda δε δυσκολεύτηκε να καλύψει τα 4,57 μέτρα μήκους, τα 1,84μ. πλάτους και τα 1,68 ύψους με συμμετρία και κομψότητα. Τα έντυσε δε και εσωτερικά με μια υψηλής ποιότητας καμπίνα, από αυτές που δεν έχουν σκοπό να ελκύσουν την προσοχή με μεγάλες οθόνες
«Έγραψα» μαζί του μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα, σε μεικτές συνθήκες και με διαφορετικό ρυθμό ροής.
Από τελείως χαλαρά, ίσα-ίσα για το κυνήγι της χαμηλής κατανάλωσης, μέχρι πιεσμένα σε στριφτερή διαδρομή. Μαζί και μια ανάβαση ανάμεσα σε χώμα και φυτευτές κοτρώνες.
Ευπειθώς αναφέρω τι έζησα με το Mazda CX-5.
Λοιπόν, τι θα ήθελα διαφορετικό
Κατ΄αρχάς καλύτερη πλευρική στήριξη.
Για ένα, τηρουμένων των αναλογιών, οδηγοκεντρικό SUV, θα ανέμενες να σε κρατά πιο σταθερά το κάθισμα στις καμπές και να μην αναγκάζεσαι ώρες-ώρες να κρατιέσαι από το τιμόνι.
Ειδικά μάλιστα στις γρήγορες αριστερές καμπές όπου δεν έχεις και τη σχετική βοήθεια από το foor rest
Επίσης, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο υψηλού κυβισμού, στα 2.5 λίτρα, δεν θα έχεις την εκρηκτικότητα και άπλετη, από χαμηλά, ροπή που ίσως περιμένεις. Πρέπει να στροφάρεις (κάτι γνώριμο σε όλη σχεδόν τη γκάμα της Μazda) και εκεί υπεισέρχεται ένα σχετικά θορυβώδες soundtrack
Ντόμινο της παραπάνω πρότασης είναι η κατανάλωση.
Σε γενικές γραμμές, και με δεδομένο το βάρος του αυτοκινήτου στα 1.600 κιλά, κυμαίνεται στα 10,5 λτ/100 χλμ σε μεικτή χρήση. Κατεβαίνει αρκετά χαμηλότερα, στην περιοχή των 7,7 λίτρων, αλλά θέλει ροή ευθείας με απαλό γκάζι και όχι συνεχές στροφάρισμα.
Τέλος, για κάποιους που τους ενδιαφέρει το χωροταξικό των διαθέσιμων θέσεων επιβατών, να υπενθυμίσουμε ότι το Mazda CX-5 δε διατίθεται ως επταθέσιο.
Αν αυτό δεν σας αφορά (που είναι και η πλειονότητα των αγοραστών), το CX-5 είναι γενναιόδωρο, μαζί και με ένα χώρο αποσκευών στα 522 λίτρα και 1638 λτ. με αναδιπλωμένο το πίσω κάθισμα.
Στοιχεία, δηλαδή, που δίνουν την κατάλληλη πάσα για όσα εκτίμησα
Γερό ”Like”
Αρχικά στο ότι βρίσκεσαι μέσα σε μια φαρδιά, άνετη, με ικανό πλάτος και ποιοτική καμπίνα.
Το ταμπλό είναι επενδεδυμένο με μαλακά υλικά, υπάρχει άψογη εργονομία, φυσικά μπουτόν, μία ευκρινής και διακριτική οθόνη 10,2 ιντσών που δε θυμίζει τάμπλετ και δε νιώθεις ότι βομβαρδίζεσαι από ένα ψηφιακό σύμπαν που σου αποσπά την προσοχή. Μάλιστα, για λόγους οδηγικής ασφάλειας, δεν είναι οθόνη αφής αλλά οι λειτουργίες ελέγχονται από έναν περιστροφικό διακόπτη και πλήκτρα συντόμευσης. Τέλεια! Τέτοιες θέλουμε
Το τιμόνι είναι σχεδόν κάθετα τοποθετημένο, το κάθισμα είναι άνετο, το μπες-βγες απροβλημάτιστο, βάζεις το κινητό σου στη θέση για αυτόματη φόρτιση και είσαι έτοιμος να «γράψεις» χιλιόμετρα
Τo τιμόνι
Όσον αφορά την αίσθησή του, η χαρτογράφιση είναι αρκετά βαριά γύρω από τη θέση της ευθείας, ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες.
Αυτό, ως SUV ικανού μεγέθους, προσδίδει μια αίσθηση μειωμένης ευελιξίας, ειδικά αν το συγκρίνεις με software του ανταγωνισμού.
Ωστόσο, παίρνει το «αίμα» του πίσω όσο ανεβαίνει η ταχύτητα και, κυρίως, σε καμπές ζωηρού ρυθμού όπου το σύστημα διεύθυνσης μεταδίδει πληροφορία, πολύ καλή ακρίβεια ενώ είναι και γρήγορο.
Η απόδοση
Ο τετρακύλινδρος e-Skyactiv (προδιαγραφών Euro 6d)με το ήπια υβριδικό σύστημα αποδίδει 194 ίππους στις 6.000 σ.α.λ.και 263 Nm στις 4.000 σ.α.λ. ενώ διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων – κατά το λεγόμενον coasting.
Τα 0-100 χλμ/ώ. έρχονται σε 9,2 δ/λ. με την τελική να περιορίζεται στα 195 χλμ/ώ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 172 γρ/ χλμ.
Ο κινητήρας, όπως προαναφέρθηκε, είναι σχετικά ρηχός στις χαμηλές στροφές λειτουργίες, κάπως flat, θα έλεγα, και μέσα στην πόλη δε σου δίνει εκείνο την πολύ άμεση και ζωντανή απόκριση για να πετάγεσαι εύκολα μπροστά ή να εκμεταλλευτείς λωρίδες. Πρέπει να κινείσαι πάνω από τις 3.000 σ.α.λ. για να ξεκλειδώσεις τη δυναμική του και αυτό, για ένα SUV που συνήθως κινείται σε αστικό περιβάλλον, δεν είναι πάντα εφικτό
Το κιβώτιο
Το αποκλειστικά αυτόματο 6 σχέσεων στην έκδοση 2.5 είναι ομαλό και συνδυάζεται με 3 προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport και Off-Road).
Στη μεσαία θέση γίνεται όντως πιο επιθετικό αλλά όχι τόσο όσο θα ήθελα ιδανικά ώστε να το επιλέγεις πιο συχνά.
Το άφησα στο Normal και, όταν χρειαζόταν, επενέβαινα στα paddles πίσω από το τιμόνι. Το Off-Road, στην ήπια λασπωμένη εξόρμηση όπου προέκυψε, αποδείχθηκε απόλυτα ικανό και χωρίς κομπιάσματα της πρόσφυσης
Η κύλιση
Το CX-5 δεν είναι επουδενί κουραστικό.
Ναι μεν έχει σφιχτές ρυθμίσεις αλλά δεν περνά με ξερό τρόπο πάνω από τις ανωμαλίες, παρά τους τροχούς 19 ιντσών στο αυτοκίνητο δοκιμής.
Από την άλλη, δεν έχει το σχετικά αφρώδες που συναντάμε σε αντίστοιχα SUV της γαλλικής σχολής.
Κινείται στο μέσο όρο απόσβεσης, με προσανατολισμό προς το σπορτίφ.
Τη φιλοσοφία της απόσβεσης την εκτιμάς σε υψηλότερους ρυθμούς, εκεί όπου οι πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι παρέχουν ακρίβεια υπό πίεση. Είτε αυτή προέρχεται από έντονη οδήγηση είτε από εγκάρσιες ανωμαλίες
Η συμπεριφορά
Όταν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, το Mazda CX-5 αποδεικνύεται ικανό και, αν ο οδηγός το ζητήσει, ρυθμίσιμο.
Οι κλίσεις είναι συγκρατημένες, η ανάρτηση διαχειρίζεται προβλέψιμα αλλά όχι βαρετά τον όγκο και το ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο εμπνέει εμπιστοσύνη.
Η γεωμετρία είναι αναμενόμενα προσανατολισμένη σε μια ελαφρά τάση υποστροφής παρότι με την κατάλληλη «τοποθέτηση» θα δεις, αφού κατέβεις, την κλασική μαύρη γραμμή στο «τακούνι» των πίσω ελαστικών.
Κοινώς, με μια μικρή μεταφορά βάρους και εντός του πλαισίου ελευθερίας του ESP (για το οποίο δεν υπάρχει κουμπί μερικής ή ολικής απενεργοποίησης), το CX-5 «κλείνει» την τροχιά του και μπορεί να μεταδώσει κάποια μιλιγκράμ συμμετοχικότητας – πάντα μιλώντας για SUV. Άλλωστε εδώ υπάρχει και η τετρακίνηση που αποτρέπει χαζοσπιναρίσματα και βάζει τη δύναμη κάτω προσφέροντας γρήγορη έξοδο από την καμπή
To συμπέρασμα
Το Mazda CX-5 είναι SUV που εκτιμάς περισσότερο στις πιο υψηλές περιοχές του στροφόμετρου, κάτι που δε συνηθίζεται γενικώς στην κατηγορία.
Ταυτόχρονα, το CX-5 καλύπτει και σε χαμηλότερους ρυθμούς τις αστικές ανάγκες μιας οικογένειας που επιζητά απροβλημάτιστη ατμοσφαιρική τεχνολογία, εκλεπτυσμένη σχεδίαση και αξιοπιστία προϊόντος
Αρκεί η εν λόγω οικογένεια να δικαιολογεί τα «αιχμηρά» 2.5 λίτρα, την περιορισμένη ροπή στις χαμηλές περιοχές του στροφόμετρου και τα €45.177 της έκδοσης Homura της δοκιμής
Κινητήρας | 2.5 lt, βενζινοκίνητος, τετρακύλινδρος, άμεσος ψεκασμός, υβριδικό σύστημα |
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Ισχύς | 194 PS |
Ροπή | 315 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 9,2'' |
Τελική ταχύτητα | 195 km/h |
Μέση κατανάλωση | 10,5 lt/100km |
Βάρος | 1.575 kg |
Τιμή | €41.900 |
Info: mazda.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.