Μπορεί να έχεις ένα σχετικό δισταγμό στο πώς να οδηγήσεις γρήγορα μία 911. Όμως είναι η έκδοση GT3 αυτή που αποκαθιστά τη σχέση ενός έμπειρου οδηγικά αναγνώστη που αναγνώρισε ότι, ναι, ήταν δικό του λάθος. ”Mea culpa”
Άνοιξε και σε περιμένει. Η ωραία στιγμή που η Porsche 911 GT3, στο σασί της 991, με διάπλατη την πόρτα ετοιμάζεται να διδάξει την οδηγοκεντρική εμπειρία. Ανταπόκριση από Αμερική, σύνδεση με πίστα. Κύριε Ιωάννου, έχετε το λόγο
Τι ευλογία να γυρίζεις μίζα τοποθετημένη εξ’ αριστερών
Πέρασε καιρός από την προηγούμενη φορά. Σα να κάθομαι, μετά από μήνες, από γιαπωνέζικο σε γερμανικό και για κάποια μιλισεκόντ να κολλάω με το κούμπωμα της όπισθεν.
Ο θρύλος λέει πως η μίζα μεταφέρθηκε σκοπίμως αριστερά για να δώσει αβαντάζ στην κλασσική τρεχαλητή εκκίνηση στο σιρκουί του Le Sarthe.
Μέρα μεσημέρι κάπου στα 60’s στη φημισμένη γαλλική αφετηρία. Ντάλα ήλιος σε απόχρωση σέπια και μια παραζάλη από θάλασσα λογότυπων σε Gulf και Cinzano.
Κι όμως, οι Γερμανοί πάντα είχαν σχέδιο
Στην αναμπουμπούλα το ένα χέρι θα μίζωνε όσο το άλλο είχε ήδη εμπλέξει την 1η στο κιβώτιο. Από το motorsport στην καθημερινότητα. Σήμα κατατεθέν και φιλοσοφία Porsche.
Προσωπικά βρίσκω τη λεπτομέρεια εμπνευσμένη. Όμως για λόγο διαφορετικό απ΄τη λύσσα για κάποια δέκατα στις 24 Ώρες ενός ξέφρενου Le Mans.
Δίχως να γίνομαι κουραστικός με μαθήματα νευροανατομίας, νομίζω η Porsche εδώ μας κλείνει το μάτι πονηρά.
Υπενθύμιση και παρασύνθημα ταυτόχρονα. Όχι για το αγωνιστικό της παλμαρέ. Μίζα στα αριστερά απαιτεί και σύμπλεξη δεξιού εγκεφαλικού ημισφαιρίου. Με το καλημέρα.
Σα να σου λέει «κάθε φορά που θα με βάζεις μπροστά θα καταγράφεις εμπειρία με βάση το συναίσθημα και τη δημιουργικότητα». Λογική; Άσ’ τη σε δεύτερο πλάνο. Στοίχημα που το κερδίζει από την ανάφλεξη κιόλας.
Στην πίστα με τη GT3
Αυτή τη φορά η προσθήκη στα κιτάπια μου αφορούσε την 991.2 GT3.
Δυό ωρίτσες με το εργαλείο στη γνωστή εταιρική πίστα της Ατλάντας. Κατάσταση πολεμική. Ουρλιαχτά απόκοσμα από τον flat six με κάποια 500 άλογα ατμόσφαιρα. Αλλαγές ψηλά. Στο Θεό
Σε τέτοιες περιοχές του στροφόμετρου κοινοί θνητοί σαν του λόγου μου κινούνται μονάχα οι «χονταίοι» με τα Ιntegra και τα S2000. Αυτοί ξέρουν καλά από βελόνες και μοτέρ που αρέσκονται να ταξιδεύουν νοτίως των 8,000.
Θα παραδεχτώ πως για χρόνια τις 911 τις είχα πάρει από φόβο
Λόγω γενικότερου setup.
Οι γνωστοί χαρακτηρισμοί “widowmaker” για διάφορες τουρμπισμένες 964, τις οποίες λάτρεψε η νεανική μου ψυχή (βλ. αφίσα εφηβικού δωματίου), έθρεψαν το μύθο του θηρίου.
Όλο αυτό το βάρος εκεί πίσω και ένας μπροστά άξονας σαν πούπουλο σε γεμίζουν άγχος. Η πρώτη δυνατή εμπειρία με μια αερόψυκτη 993 (φωτό) στα γνωστά στροφιλίκια της Βόρειας Γεωργίας δεν βοήθησε καθόλου στο χτίσιμο εμπιστοσύνης
Αργότερα μαγεύτηκα με το άψογο ζύγισμα της baby-Cayman. Σε βαθμό που ομολογώ παρεξήγησα τη μαμά 911. Όμως αρκούσε μια GT3 για να μπουν όλα στη θέση τους. Mea culpa
Έχει χυθεί πολλή μελάνη (και megabytes) για να μεταφερθεί η εμπειρία της GT3 στον αναγνώστη και φίλο petrolhead.
Άνθρωποι με καντάρια περισσότερη εμπειρία και γνώση από τη δική μου σας τα έχουν αναλύσει διεξοδικά.
Μένω μονάχα στη χάρη με την οποία η, ομολογουμένως πισταδόρικα στημένη, 911 άπλωσε το σασί της. Το παιχνίδι στο όριο και μια ισορροπία που δε με τρόμαξε τελικά ακόμα και σε ρυθμούς πίστας. Αλλά ούτε και με όλες τις ηλεκτρονικές νταντάδες (βλ. PSM) σε ρεπό
Τευτονική στη μηχανολογία της αλλά με σκέρτσο στο πλασάρισμα της ουράς που μου θύμισε Ιταλίδες και Γαλλίδες. Συνδυασμός που κλέβει καρδιές. Aλλά και περί τα 160 χιλιάρικα από τον τραπεζικό λογαριασμό όσων τυχερών με βαθιές τσέπες.
Γενικότερα, δεν έρχονται στο μυαλό μου πολλές περιπτώσεις που τρία νουμεράκια σαν το 9-1-1 έχουν αντίστοιχο αντίκτυπο στο θυμικό όσων από μας αγαπούν την αυτοκίνηση και την ιστορία της.
Αντικειμενικά, πείτε μου, παρακαλώ, άλλη αρχετυπική 2+2 σπορ καρότσα που να δημιούργησε Σχολή με την ίδια συνέχεια τα τελευταία 60 χρόνια.
Και ολίγη ψυχολογία
Για να το κλείσω, ίσως σε κάποιους θα είναι γνωστό το όνομα Ιβάν Πάβλοφ.
Υπήρχε και συγκρότημα, οι Pavlov’s Dog που έπαιζαν προοδευτικό ροκ και οι παλαιότεροι θα θυμούνται εκείνο το χαρισματικό τραγούδι τους, το Julia. Καμία σχέση με την αξιότιμη Alfa Romeo.
Ο Ιβάν Πάβλοφ ήταν ο αρχιτέκτονας της συμπεριφοριστικής ψυχολογίας.
Αυτός που έκανε τα πειράματα των εξαρτημένων ανακλαστικών με τα κουδουνάκια και τα σκυλάκια. Ε ναι, λοιπόν, μου τρέξανε πάρα πολλά σάλια στην πίστα με τη GT3.
Photo: Αρχείο Ιωάννη Ιωάννου
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.