Η ζωή μου με τη BMW 316i των 204 PS

Post date:

Author:

Category:

Η υπετροφοδοτούμενη BMW 316i στην πραγματική ζωή. Όχι ως δοκιμή αλλά ως ιδιοκτησία. Ένας αναγνώστης του 4Drivers μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία με τα υπέρ και κατά. Μαζί και το πώς του φάνηκε το kit αναβάθμισης που ανεβάζει την ισχύ από τους 136 ίππους στους 204

BMW 316 F30

Η λευκή BMW 316i (F30) με το πρόγραμμα της AC Schnitzer. Οι τιμές της απόδοσης ανεβαίνουν θεαματικά. Αξίζει; Ο λόγος στον κ. Γοργογιάννη


Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση που δίνει ο εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος στον οποίο είχε τοποθετηθεί ο παράλληλος εγκέφαλος του Schnitzer, η ισχύς ανεβαίνει στα 204 PS και η ροπή από τα 220 Nm στα 320 Nm. Τουλάχιστον με τη χρήση βενζίνης 98 οκτανίων.

Για του λόγου το αληθές μπήκα στη διαδικασία να κάνω μία δυναμομέτρηση. Με 100άρα βενζίνη. Το αποτέλεσμα που προέκυψε ήταν να δούμε 218 ίππους και 320 Nm ροπής.


Όπως προκύπτει από την εκτύπωση της δυναμομέτρησης που έγινε πρόσφατα, οι τιμές της ονομαστικής απόδοσης κάλυψαν και με το παραπάνω τις προσδοκίες


Τελικά η φήμη ισχύει

- Διαφήμιση-

Ταυτόχρονα, ήρθε και η εμπειρική επιβεβαίωση που χρόνια τώρα κυκλοφορούσε στην πιάτσα. Ότι, δηλαδή, ο κινητήρας με κωδικό Ν13Β16 της BMW αποδίδει περισσότερα από τα ονομαστικά του άλογα. Όπως και ότι αναβαθμίζεται σχετικά εύκολα.

Επίσης, λέγεται ότι η αλλαγή του intercooler με μεγαλύτερο, αυξάνει επιπλέον την ισχύ κατά 20 ίππους περίπου.

Γράφεται, επίσης, ότι ο προφυλακτήρας του Μ-Pack με τις μεγαλύτερες θυρίδες βελτιώνει σημαντικά την ψύξη του εισερχόμενου αέρα. Ίσως. Η δικιά μου F30 316i είναι, όπως βλέπετε, με τον απλό.

Η συμβίωση

Η συμβίωση με τη συγκεκριμένη BMW ξεκίνησε όταν είχε 15,000χλμ στο οδόμετρο. Μέχρι σήμερα, εκτός από μία αντλία βενζίνης που μας άφησε ξαφνικά εν κινήσει δεν είχα άλλες δυσάρεστες εμπειρίες. 

Τα στάνταρ RunFlat προσέφεραν τη stress-free εμπειρία που συνοδεύει αυτόν τον τύπο ελαστικών ή και την επιπλέον ασφάλεια που προσφέρουν αλλά όχι και την απαιτούμενη πληροφόρηση σε σπορ οδήγηση.

Μ’ αυτό το σκεπτικό αλλάχτηκαν με τα Continental PremiumContact 6. Τα οποία και αυτά δεν με ικανοποίησαν. Σε στριφτερό δρόμο, τύπου Επίδαυρος, «σαπούνιαζαν» χαρακτηριστικά. Τα έχω ακόμη αλλά μάλλον θέλει ψάξιμο.

Τα προγράμματα οδήγησης

Η BMW F30 316i έχει, ως γνωστόν, το μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Από εκεί επιλέγεις τα προγράμματα Eco, Comfort, Sport και Sport+.

Πραγματικά, δεν είναι  τέχνασμα  του μάρκετινγκ. Νιώθεις ουσιαστική διαφορά σε αίσθηση τιμονιού, χαρτογράφιση σασμάν και απόκριση γκαζιού.


Όταν δε επιλέγεις το Sport mode, το εξαιρετικό αυτόματο 8αρι κιβώτιο δεν κάνει χαζά ανεβοκατεβάσματα και σου κρατάει τη σχέση που έχεις επιλέξει. Όση ώρα και να πιέζεις κοντά στις κόκκινες περιοχές του στροφόμετρου

Απ’ την άλλη, βγαίνοντας από μια στροφή και πατώντας το γκάζι δεν εισπράττεις αυτό που έκαναν τα αυτόματα κιβώτια που ίσως θυμάσαι απ΄τα παλιά -τύπου πατάω γκάζι, περιμένω να κατεβάσει, να τουρμπίσει για να φύγω. Εδώ το twin-scroll τούρμπο κρατάει πάντα πίεση και έχοντας τη σωστή σχέση από πριν, έχεις διαθέσιμη ώθηση να ξεκολλήσεις χωρίς κατεβάσματα και χωρίς turbo-lag


Κοντολογίς, αν και αυτόματη η BMW 316i, είναι απολαυστικότατη. Σε στρίψιμο, μηχανολογική επάρκεια, αίσθηση.

Ένα άλλο θετικό του αυτοκινήτου είναι ότι, αν θες, ταξιδεύεις ιδιαίτερα οικονομικά. Ο μικρός κυβισμός (1,6 lt), ο άμεσος ψεκασμός και το 8άρι κιβώτιο συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης.

Γενικά μιλώντας, υπολογίζεις μία τιμή γύρω στα 8,9 lt/100 km ως μέση κατανάλωση.

Τα μειονεκτήματα

Ναι, το βάρος της δεν είναι μικρό (1,460 kg) αλλά καμουφλάρεται.

Η σωστή κατανομή, η πίσω κίνηση και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι της πίσω ανάρτησης συμμετέχουν στο να δίνει την αίσθηση πιο ευέλικτου αυτοκινήτου.

Τέλος, το τιμόνι ως αίσθηση δεν έχει καμία σχέση με το αντίστοιχο μιας 46άρας. Η μετάβαση από την αμιγώς υδραυλική υποβοήθηση στην ηλεκτρική αφήνει ένα κενό σύνδεσης με το μηχάνημα.

Συμπέρασμα

Συνολικά, η BMW 316i, το γένος F30, είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο.


Ο συνδυασμός πλαίσιο – κινητήρας – οδική συμπεριφορά – ποιότητα συναρμογής, κατά τη γνώμη μου, είναι ανώτερος και πιο απολαυστικός απ’ τον ανταγωνισμό της κατηγορίας


Και μάλλον δικαίως στις περισσότερες δοκιμές τόσο του ελληνικού όσο και του ευρωπαϊκού Τύπου, συνέχισε να διατηρεί την κορυφαία θέση στις προτιμήσεις τους. Βάλτε και μένα μέσα.

Για την ιστορία, και ένα βίντεο για όσους αγαπούν τη 3 Series. Ανεξαρτήτως γενιάς.


Subaru Impreza STi vs Audi S3

Photo: Αρχείο Θ. Γοργογιάννη / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει