Υπέρ και κατά στο μεταχειρισμένο Mazda MX-5. Η εμπειρία

Post date:

Author:

Category:

Ελάχιστα αυτοκίνητα προσφέρουν το συνδυασμό πλεονεκτημάτων που διαθέτει το Mazda MX-5. Και πάντα θα βρεις κάποιο στα μεταχειρισμένα. Αυτή ήταν η εμπειρία από την αγορά ενός περιποιημένου NC

Δεν βρίσκεις εύκολα πισωκίνητο, με αναλυτική αίσθηση και κατανάλωση υβριδικού. Σκεφτεσαι τίποτα καλύτερο με όριο τα €10,000; Και, μάλιστα, χωρίς το άγχος του δίλιτρου αν επιλέξεις το 1.8lt;

Mazda MX-5 generations

«Ξέχνα αυτά που ξέρεις με το Μαζντάκι», είχε πει ο μηχανικός όταν πήγα να ελέγξω το MX-5. Έπιανα και ξαναέπιανα τους μπροστινούς δίσκους που είχαν μηδενικό «χείλος» στην άκρη τους παρά τα 75.000 χιλιόμετρα που έγραφε το οδόμετρο. Είχα γίνει γραφικός. Σάλιο στο δάχτυλο και πατούρα.

Ταυτόχρονα, μάθαινα και μερικές τιμές συντήρησης τύπου «τέσσερα μπουζί €13», «φίλτρο λαδιού €5» και φουλ σέρβις (ως γνωστόν, ο κινητήρας είναι «καδενάτος» κι όχι με ιμάντες) με περίπου €150. Δεν υπάρχει μεγάλο σέρβις. Λάδια θέλει και μάλιστα απλά. Κάποια €40 η αλλαγή με 4 λίτρα. Καλά μέχρι εδώ;

Mazda MX-5 NC engine

Στη δεδομένη χρονική συγκυρία, ο στόχος ήταν να βρω ένα αυτοκίνητο που να καλύπτει τις παρακάτω πέντε προϋποθέσεις

1. Να είναι πισωκίνητο και στοιχειωδώς σβέλτο ώστε με τη σχετική φόρα να κάνει και κανένα παντιλίκι. Ούτε λόγος για υπερστροφή ισχύος. Μου κάνει και η αδρανείας.

2. Να καίει με προσεκτική οδήγηση κάτω από 9 lt γιατί έγραφα καθημερινά από 40-80 χιλιόμετρα τη μέρα.

3. Να μην είναι παλιό ώστε μη μου στοιχίσει ο κούκος αηδόνι με σπιράλ προβλημάτων αλλά και να μη μου βγάζει την παλιοκαιρισμένη καμπίνα την οποία αντιπαθώ σφόδρα σε κάποια αυτοκίνητα δεκαετίας και πλέον.

4. Να μην υπερβεί η αγορά το φράγμα των €10.000.

5. Να μην με τσακίσει η Δ.Ο.Υ.  με δίλιτρο. Αυτά.

Να ξεκινήσω από τα μειονεκτήματα;

1. Είσαι στριμωγμένος.

2. Έχει σχετικό θόρυβο. Όχι κάτι τρομερά ενοχλητικό αλλά με μειωμένη ηχομόνωση και τον 1.8 να βροντοφωνάζει στις υψηλές σ.α.λ. μην το φαντάζεσαι σαν το πιο ξεκούραστο για ταξίδι.

3. Η κοντή κλιμάκωση στο 5άρι κιβώτιο (6άρι έχει μόνο το δίλιτρο μαζί με το πολυπόθητο μπλοκέ – το οποίο, ωστόσο, μπορεί να βρεις και σε κάποια 1.8lt) δεν σε χαλαρώνει στις μεγάλες αποστάσεις. Ναι, είναι ένα θέμα αν κινείσαι με πολλά.

4. Οι εθισμένοι στο ESP ή έστω traction control, θα νιώσουν ίσως κάποιο άγχος. Στην πράξη, ωστόσο, ξαναμαθαίνεις να είσαι γραμμικός στο γκάζι – ειδικά στο βρεγμένο, όπου με τους πιο μικρούς τροχούς (σε σχέση με αυτούς της δίλιτρης έκδοσης που και πιο όμορφοι είναι αλλά και «γεμίζουν»  τους πρησμένους θόλους της τρίτης γενιάς) έχεις ανάλαφρο, ευχάριστο πάτημα.

5. Με 126 ίππους μην περιμένεις να ξηλώσεις την άσφαλτο. Το Mazda MX-5 είναι όμως αρκετά σβέλτο και αν αξιοποιείς το στροφόμετρο ανταγωνίζεσαι πιο δυνατούς αντιπάλους. Ακόμα και στα φρένα λόγω της light κατασκευής.

Ουσιαστικά, όσο και αν έχει εξελιχθεί το NC, παραμένει ένα μετεφηβικό roadster. Ναι, δείχνω ίσως σαν τζόβενο μέσα του. Επιμένω όμως πως είναι μια έξυπνη αγορά. Για τους παρακάτω λόγους:

1. Καθώς ζυγίζει μόλις 1.075 κιλά (στεγνό και χωρίς οδηγό) διατηρεί ακόμα αυτήν την παρθένα αίσθηση ενός ζωντανού σασί που δεν ισοπεδώνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος αλλά αναπνέει παράλληλα με το ανάγλυφο της ασφάλτου. Έχεις βαρεθεί το τευτονικό φιλτράρισμα; Είσαι στο σωστό δρόμο.

2. Το ΜΧ-5 διατηρεί αυτή τη μηχανολογική αίσθηση στα χειριστήρια που λατρεύω. Ορκιζόμουν πως δεν έχει ηλεκτρονικό γκάζι καθώς το δεξί πεντάλ αποκρίνεται με ακρίβεια χιλιοστού στο παραμικρό χάδι ή άφημα του γκαζιού, μέχρι που ο φίλος και βαθύς γνώστης των Mazda, Γ. Καραμέρης, μου είπε πως, στην τεχνική παρουσίαση του MX-5 στην Ιαπωνία, οι μηχανικοί τους εξηγούσαν πόσο πολύ είχαν δουλέψει το software του γκαζιού ώστε να μιμείται όσο γίνεται περισσότερο αυτό της κλασικής πεταλούδας.

Όσο για τον επιλογέα είναι πλέον κλισέ. Το joy stick παραμένει μια μηχανολογική στιγμή ικανοποίησης κάθε φορά που το κινείς στη λιλιπούτεια gate.

3. Δεν καίει. Tον πρώτο καιρό, με προσεκτική οδήγηση κατέβηκα στα 7.4 lt/100 χλμ. Μεγάλη υπόθεση στην εποχή μας. Σου επιτρέπει να δεις και μερικές αγαπημένες σου στροφές και να επιτεθείς χωρίς τύψεις για λίγο. Όταν έμαθα τα «κουμπιά» του, αλλάζοντας στις 2.500 σ.α.λ. κατέβηκα στο 5.9 lt/100 χλμ.

Δεν το πιστεύεις; Ούτε εγώ. Mέχρι που έκανα τη διαίρεση: απόσταση 157 χιλιομέτρων με 9.3 lt καυσίμου στο ρεζερβουάρ και σε περιοχές τύπου παραλιακή. Τρελό, ε;

4. Με κόστος απόκτησης λίγο κάτω από τα €7.000 ένιωθα κάθε μέρα πως άξιζε και το τελευταίο από αυτά.

5. Μνημειώδης αξιοπιστία. Μετράει πολύ – ειδικά στο μεταχειρισμένο.

6. Άρεσε και στον γιο μου. Ξέρεις τι είναι να υλοποιείται ο κεραυνός Μακουίν; Ήταν αυτό. Fun και έντιμο.

Mazda MX-5 4Drivers.gr

Photo: Mazda / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει