Υπέρ και κατά στο μεταχειρισμένο Mazda MX-5 NC. Η εμπειρία

Post date:

Author:

Category:

Ελάχιστα αυτοκίνητα προσφέρουν το συνδυασμό πλεονεκτημάτων που διαθέτει το Mazda MX-5 NC. Και πάντα θα βρεις κάποιο στα μεταχειρισμένα. Αυτό είναι το διά ταύτα ζώντας μαζί του

Mazda MX-5 NC

Θέλει φόρα, επιμονή στο γκάζι αλλά μην περιμένεις ατελείωτες πλαγιολισθήσεις με το Mazda MX-5. Η ισχύς είναι μόλις 126 PS, η ροπή δεν περισσεύει και το ζητούμενό του είναι αλλού


Bρίσκεις εύκολα πισωκίνητο, με αναλυτική οδηγική αίσθηση, αξιόπιστο και με all time classic σχήμα; Και, μάλιστα, χωρίς το άγχος του δίλιτρου, αν επιλέξεις το 1.8lt;

Δύσκολος συνδυασμός αλλά το Mazda MX-5 κλικάρει τα σωστά κουτάκια.

«Ξέχνα αυτά που ξέρεις με το Μαζντάκι», είχε πει ο μηχανικός όταν πήγα να ελέγξω το MX-5.

Έπιανα και ξαναέπιανα τους μπροστινούς δίσκους που είχαν μηδενικό «χείλος» στην άκρη τους παρά τα 50,000 χιλιόμετρα που έγραφε το οδόμετρο. Είχα γίνει γραφικός. Σάλιο στο δάχτυλο και τσεκάρισμα πατούρας.

Ταυτόχρονα, μάθαινα και μερικές τιμές συντήρησης που δε χρειάζεται να πουλήσεις νεφρό για να το έχεις σε άψογη κατάσταση. Ως γνωστόν, ο κινητήρας είναι «καδενάτος» κι όχι με ιμάντες.

Η δε κατανάλωση; Σε χαλαρές βόλτες βλέπω εύκολα 6,5 lt/100 km. Κι όταν το πιέζω, η μέση δεν «σπάει» το 10άρι. Τουλάχιστον στις διαδρομές που συνηθίζω να κινούμαι.

Οι προϋποθέσεις της αγοράς του

Στη δεδομένη χρονική συγκυρία, ο στόχος ήταν να βρω ένα αυτοκίνητο που να καλύπτει τις παρακάτω προϋποθέσεις:

1. Να είναι πισωκίνητο και στοιχειωδώς σβέλτο ώστε με τη σχετική φόρα να κάνει και κανένα παντιλίκι. Ούτε λόγος για υπερστροφή ισχύος στην περίπτωση του Mazda MX-5. Μου κάνει, όμως, και η υπεστροφή αδρανείας.

2. Να μου αρέσει αισθητικά. Περί ορέξεως ουδείς λόγος αλλά -εξαιρουμένου του ND- το NC ήταν αυτό που με κάνει να γυρνώ και να το κοιτάζω παρά τη δεκαετία που κουβαλάει στην πλάτη του.

Ειδικά με το facelift (από το 2009 και εντεύθεν) στα δικά μου μάτια ξεχωρίζει, δεν το βλέπεις κάθε μέρα και ίσως να βοηθά και το χρώμα. Δε συναντάς πολλά NC σε λευκό.

Μαζί παίρνεις και τις βελτιώσεις του facelift: κυρίως τα ενισχυμένα γρανάζια στο κιβώτιο, και την αναθεωρημένη γεωμετρία στην ανάρτηση που συμβάλλει στο να χαμηλώσει το εμπρόσθιο κέντρο περιστροφής του αυτοκινήτου. Πρακτικά, έχεις ακόμα καλύτερο turn-in.

3. Επίσης, ήθελα να υπάρχει και το στάνταρ ESP της ανανεωμένης έκδοσης.


Mazda MX-5 NC δοκιμή

Θεωρώ πως τα ηλεκτρονικά τα χρειάζεσαι στο βρεγμένο, σε δρόμους που δεν ξέρεις, αλλά και σε εκείνη την καμπή που έχω εντοπίσει, ερχόμενος «με πολλά» όπου ένας κύριος μετά βίλας αδειάζει κάθε τρεις και λίγο τα νερά της πισίνας του. Μαντέψτε τη συνέχεια… Τα νερά πέφτουν στο μέσον του apex


Τις προάλλες ένα Peugeot 206 Cabriolet μόλις είχε βγει απ΄το δρόμο. Το μικρό roadster σακατεύτηκε αλλά, ευτυχώς, τα παιδιά είχαν άγιο. Για τα νερά της πισίνας; Τσιμουδιά.

4. Να μην καίει τον κώλο του. Αν είναι να καίω +15 lt/100 km, παίρνω και Μ3. Τον ξέρω το δρόμο.

5. Να μην είναι παλιό ώστε μη μου στοιχίσει ο κούκος αηδόνι με σπιράλ προβλημάτων.

6. Αλλά και να μη μου βγάζει την παλιοκαιρισμένη καμπίνα την οποία αντιπαθώ σφόδρα σε κάποια αυτοκίνητα δεκαετίας και πλέον. Όχι ότι το κόκπιτ του MX-5 δείχνει σύγχρονο – μην τρελαθούμε. Αλλά δεν δείχνει δεινοσαυρικά παλιό. Απόψεις.

7. Τέλος, να μη με τσακίσει η ΔΟΥ της περιοχής μου με δίλιτρο. Δεν σηκώνουν οι εποχές ανοίγματα.

Mazda MX-5 NC

Να πω τώρα τα μειονεκτήματα;

1. Στο Mazda MX-5 NC είσαι στριμωγμένος. Νόμος.

Μάλιστα, στο ND που είχαμε για δοκιμή, αισθάνθηκα πως είχα ακόμα λιγότερο χώρο σε σχέση με το NC. Αλλά και πάλι, το αυτοκίνητο δεν είναι για όλους.

2. Έχει σχετικό θόρυβο. Όχι κάτι τρομερά ενοχλητικό αλλά με μειωμένη ηχομόνωση και τον 1.8 να βροντοφωνάζει στις υψηλές σ.α.λ. μην το φαντάζεσαι σαν το πιο ξεκούραστο για ταξίδι.


Mazda MX-5 NC vs ND

3. Η κοντή κλιμάκωση στο 5άρι κιβώτιο (6άρι έχει μόνο το δίλιτρο μαζί με το πολυπόθητο μπλοκέ – το οποίο, ωστόσο, μπορεί να βρεις και σε κάποια 1.8lt) δεν σε χαλαρώνει στις μεγάλες αποστάσεις. Ναι, είναι ένα θέμα αν γράφεις χιλιόμετρα στο εθνικό δίκτυο.

4. Με 126 ίππους μην περιμένεις να ξηλώσεις την άσφαλτο. Το Mazda MX-5 είναι όμως αρκετά σβέλτο και, αν αξιοποιείς το στροφόμετρο, ανταγωνίζεσαι πιο δυνατούς αντιπάλους. Ακόμα και στα φρένα λόγω της ελαφριάς κατασκευής.


Mazda MX-5 NC White

Το MX-5 είναι ξεκάθαρα ένα «momentum car», κατά το λεγόμενο των Άγγλων. Εκμεταλλεύεσαι τη φόρα σου, φρενάρεις τελευταία στιγμή, δεν αφήνεις να χαθεί μεγάλο μέρος της ταχύτητάς σου, σημαδεύεις με ακρίβεια χάρη στα διπλά ψαλίδια και έχεις όλη την αίσθηση από το σαγρέ της ασφάλτου. Κοντολογίς, είσαι συνδεδεμένος


Τα πλεονεκτήματα του Mazda MX-5 NC

1. Καθώς ζυγίζει μόλις 1.050 κιλά (στεγνό και χωρίς οδηγό) διατηρεί ακόμα αυτήν την παρθένα αίσθηση ενός ζωντανού σασί.

To ΜΧ-5 δεν ισοπεδώνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος αλλά αναπνέει παράλληλα με το ανάγλυφο της ασφάλτου.

Έχεις βαρεθεί το τευτονικό φιλτράρισμα, τη «γερμανίλα» ή τις ηλεκτρικές κρεμαγιέρες; Είσαι στο δρόμο το σωστό.

2. Το ΜΧ-5 διατηρεί αυτή τη μηχανολογική αίσθηση στα χειριστήρια που λατρεύω.

Ορκιζόμουν πως δεν έχει ηλεκτρονικό γκάζι καθώς το δεξί πεντάλ αποκρίνεται με ακρίβεια χιλιοστού στο παραμικρό χάδι ή άφημα του γκαζιού.

Μέχρι που έμαθα από έγκυρη πηγή ότι στην τεχνική παρουσίαση του MX-5, κάποτε στην Ιαπωνία, οι μηχανικοί εξηγούσαν πόσο πολύ είχαν δουλέψει το software του γκαζιού ώστε να μιμείται όσο γίνεται περισσότερο αυτό της κλασικής πεταλούδας.

3. Όσο για τον επιλογέα; Εντάξει, είναι πλέον κλισέ. Το joy stick παραμένει μια μηχανολογική στιγμή ικανοποίησης κάθε φορά που το κινείς στο λιλιπούτειο gate.

4. Έχεις μια πολύ καλή βάση. Αν θες, το κρατάς τελείως ορίτζιναλ.


Mazda MX-5 NC White

Αν θες, βελτιώνεις μερικά περιφερειακά (δεσίματα, ανάρτηση, αντιστρεπτικές). Αν θες, προχωράς όσο αντέχει η φαντασίωση και η τσέπη σου. Το παν είναι η βάση, το σασί, η αρχιτεκτονική


5. Μνημειώδης αξιοπιστία. Σε έρευνες έχει προκύψει πως το Mazda MX-5 είναι στις κορυφαίες θέσεις αξιοπιστίας των τελευταίων δεκαετιών.

6. Εκφράζει ένα μινιμαλισμό που εκτιμώ.

Δεν ξέρω πόσοι συμμερίζονται την άποψη αλλά, αν το δείτε συνολικά, το MX-5 δεν επαφίεται σε τερατώδεις τροχούς, άπειρες οθόνες, πανάκριβα gadgets ή γιγαντιαίες ιπποδυνάμεις.

Είναι αυτάρκες όπως είναι. Και σε όποιον του αρέσει.


Mazda RX-7

Photo: 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει