Οδηγούμε Hyundai i20 N. Η εμπειρία στην πίστα, οι τιμές

Post date:

Author:

Category:

Οι Κορεάτες έχουν πάρει φόρα. Και, την ίδια στιγμή που παραδοσιακοί κατασκευαστές απομακρύνονται από τη hot hatch σκηνή, το Hyundai i20 N υπενθυμίζει πως, εκεί έξω, υπάρχει ακόμη πολύς κόσμος που συνεχίζει να εκτιμά ένα άκρως οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο για τον Πραγματικό Οδηγό της διπλανής πόρτας. Το οδηγούμε επ’ ευκαιρία της δημοσιογραφικής παρουσίασης στην πίστα των Μεγάρων. O συνεργάτης του 4Drivers, Β. Μαραγκός, ήταν εκεί για να μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του

Hyundai i20 N δοκιμή

Το Hyundai i20 N με 1,6 λίτρα, 204 PS, turbo, FWD, μηχανικό μπλοκέ στην ακριβότερη έκδοση και άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησης που συνηθίζει η εταιρεία ήδη από το μεγαλύτερο i30 N (το οποίο δέχθηκε το facelift του). Στα €24,990 και €26,490 για την έκδοση Performance Pack


Μαζί με το Hyundai i20 N στην πίστα βρίσκονταν τόσο το ανανεωμένο i30 N (από €30,490 για την έκδοση των 250 PS) όσο και το ολοκαίνουργιο Kona N (€42,990) των 280 PS με το νέο N-DCT κιβώτιο


Σε μια εποχή που οι περισσότερες συζητήσεις για την αγορά αυτοκινήτου μοιάζουν με την επιλογή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας, ευνουχίζοντας τις αισθήσεις και ακοή, ευτυχώς, μπαίνει σφήνα το ολοκαίνουργιο Hyundai i20 N

Εκδόσεις και διαφορές

Εκεί που η Hyundai άνοιξε ένα νέο, επιτυχημένο κεφάλαιο με το i30 N, έρχεται ακόμα πιο έτοιμη να μας σερβίρει και το i20 με μετάλλαξη N, σε αθλητική, ίσως και αλήτικη, περιβολή.

Επιλογή, ανάμεσα σε δύο εκδόσεις, μόνο με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Την απλή έκδοση χωρίς το μηχανικό μπλοκέ, με τα €24,990 και την έκδοση με το πακέτο Performance των €26,490.

Η τελευταία, επιπλέον του διαφορικού, σού δίνει και «έξυπνο κλειδί» με αισθητήρα εγγύτητας, κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, αυτόματο κλιματισμό και αισθητήρα βροχής.

Αν επιλέξεις ένα από τα επτά χρώματα σε μεταλλικό, υπολόγισε επιπλέον €490€.

Τέλος, μπορείς, αν θες, να έχεις και μαύρη οροφή.

Hyundai i20 N δοκιμή

Επιδόσεις και specs

Βλέποντας τα specs του αυτοκινήτου, ανοίγει περισσότερο η όρεξη για οδήγηση.

Ως γνωστόν μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα, με τη ζυγαριά να δείχνει 1,190 κιλά που καλούνται να τα διαχειριστούν 204 ίππους (5,8 κιλά/ίππο – ας μην αμελούμε την κρίσιμη αναλογία).

Κάτω από το καπό ο υπερτροφοδοτούμενος 4-κύλινδρος κινητήρας Τ-GDi των 1.6L με το κύκλωμα υψηλής πίεσης να έχει φτάσει τα 350 bar για τον ψεκασμό του καυσίμου.

Η μετάδοση χρονισμού γίνεται με καδένα.

Αποδίδει μέγιστη ροπή 275 Nm με εντυπωσιακά επίπεδο διάγραμμα ροπής από τις 1,750 στροφές έως τις 4,500.

Τα χρονόμετρα, σύμφωνα με την Hyundai, δείχνουν 0-100 στα 6,2’’ και τελική 230Km/h

Hyundai i20 N δοκιμή

Οι αεριζόμενοι δίσκοι των 320mm εμπρός με τις κόκκινες δαγκάνες και το Ν, υπόσχονται σωστή πέδηση ακόμα και σε απαιτητικές συνθήκες

Στα τέσσερα άκρα συμβάλλουν τα Pirelli P Zero διαστάσεων 215/40/18 με την αποκλειστική κωδικοποίηση ΗΝ (Hyundai N).

Αυτονόητο είναι πως για να περάσει όλη αυτή η δύναμη σωστά, έχουν γίνει οι απαραίτητες επεμβάσεις σε μετάδοση, δίσκο, γεωμετρία, αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές  και ενίσχυση του πλαισίου.

Ο πίσω άξονας είναι ημιάκαμπτος.

Νέο όπλο στα υπερμίνι. Και με χώρους

Αξίζει να αναφερθεί ότι το i20 N είναι το πρώτο Hyundai εξοπλισμένο με Virtual Turbospeed Control (VTC).

Πρόκειται για μια νέα τεχνολογία που μεγιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα ελέγχοντας τον υπερσυμπιεστή, όπου συλλέγοντας διάφορα δεδομένα, προβλέπει τη λειτουργία και ρυθμίζοντας ανάλογα τη βαλβίδα διαφυγής (wastegate).

Έτσι, στη λειτουργία N (όταν είναι ενεργοποιημένο το overboost), το VTC μεγιστοποιεί τον έλεγχο του υπερσυμπιεστή, αυξάνοντας τη μέγιστη ροπή στο εύρος 2,000-4,000 σ.α.λ. στα 304 Nm, βελτιώνοντας την απόδοση και την απόκριση.

Βλέποντας τις διαστάσεις, φαίνεται ότι οι χώροι θα επαρκούν δίνοντάς του πλεονέκτημα στη κατηγορία. Το μήκος του είναι 4.075mm με πλάτος  1.775mm. Μεταξόνιο 2.580mm. Μετατρόχια 1.544mm μπροστά και 1.542mm πίσω. Ενδιαφέρον

Το οπτικό του όλου θέματος, αν και υποκειμενικό, κρίνεται πετυχημένο χωρίς να είναι κραυγαλέο. Eνώ η πίσω αεροτομή παράγει πραγματικό downforce, δημιουργώντας κάθετη δύναμη 20 kg στα 200 km/h

Η παραμετροποίηση

Στο θέμα παραμετροποίηση της οδήγησης, θα μπορούσα να γράφω για μέρες.

Η Hyundai έχει πιάσει τον παλμό του petrolhead και του δίνει ατελείωτες επιλογές. 

Το Rev Matching συγχρονίζει τις σ.α.λ. του κινητήρα και έχει το δικό του ειδικό κουμπί ενεργοποίησης στο τιμόνι, για ομαλότερες αλλαγές και σπορ «κατεβάσματα».

Υπάρχει Launch Control, 5 ξεχωριστά προγράμματα -Normal, Eco, Sport, N και N Custom- προσαρμόζοντας ανάλογα την λειτουργία του κινητήρα, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), τον ήχο της εξάτμισης, το τιμόνι και το κιβώτιο.

Hyundai i20 N δοκιμή

O Λάμπρος Αθανασούλας που συμμετείχε ως επίσημος οδηγός της Hyundai Hellas στο φετινό Ακρόπολις και στη θέση του συνοδηγού ο Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων της εταιρείας, Θανάσης Αγγελής


Στη λειτουργία N Custom, μέσω ενός πολύ πρακτικού “Spider diagram” στην κεντρική οθόνη, προσαρμόζεις κάθε παράμετρο όπως θες και μπορείς να αποθηκεύσεις αυτό το προφίλ στο αριστερό μπλε κουμπί του τιμονιού. 

Το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) μπορείς να το έχεις σε ρύθμιση σπορ για λιγότερη παρεμβατικότητα και εντελώς εκτός λειτουργίας. Τι άλλο θες;

Το i20 N διαθέτει το σύστημα καταγραφής και ελέγχου Performance Driving Data.

Αυτή η δυνατότητα αποθηκεύει και εμφανίζει δεδομένα οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για την ισχύ, την ροπή, και την πλήρωση του τούρμπο.

Επίσης, προσφέρεται με ένα χρονόμετρο γύρου και επιτάχυνσης.

Τα δεδομένα παρακολούθησης από διάφορες πίστες σε όλη την Ευρώπη θα είναι προεγκατεστημένα.

Οι μεγάλες οθόνες είναι εδώ-κεντρική και ταμπλό-για να παίζεις με τις ώρες και να βλέπεις ότι θες, όπως θες, συνδέοντας και το κινητό σου ασύρματα.

Αρκετά με όλα αυτά. Ήρθε η ώρα να οδηγήσουμε

Ανοίγουμε την πόρτα. 

Το κάθισμα κατεβαίνει χαμηλά και τα 185 εκατοστά μου θα βρουν αυτό που θέλουν χωρίς καμία παραχώρηση ή κάτι να τα ξενίζει.

Hyundai i20 N δοκιμή

Το τιμόνι έχει μαλακό πιάσιμο και στέκεται σχεδόν κάθετα, στο σωστό ύψος.

Τα μπάκετ είναι άνετα χωρίς να κουράζουν τα πλαϊνά.

Η σχεδίαση του εσωτερικού με τους κρυμμένους αεραγωγούς  μοντέρνα και ενδιαφέρουσα. Το Ν κυριαρχεί. Πολύ καλά ξεκινάμε. Φοριέται σωστά.

Hyundai i20 N

Στα Μέγαρα βρέθηκε και ο 33χρονος Βέλγος οδηγός της Hyundai στο WRC, Thierry Jean Neuville

Hyundai i20 N δοκιμή

Πατάς το κουμπί εκκίνησης και αμέσως χαμογελάς

Έχει πιάσει το νόημα και τον καημό του βενζινοκέφαλου η Hyundai -παρεμπιπτόντως κανένας πλέον δεν τη γράφει λάθος.

Του δίνει τη μελωδία της ευτυχίας μέσα από την εξάτμισή του με τα σωστά μπάσα.

Πατάς το κουμπί Ν δεξιά στο τιμόνι και αμέσως έχεις στο καντράν το στροφόμετρο καταμεσής, δεξιά τα g και αριστερά θερμοκρασία λαδιού και μηχανής.

Κουμπώνεις πατώντας τον ελαφρύ συμπλέκτη την 1η και παίζοντας με το λεβιέ διαπιστώνεις ότι έχει ξεκάθαρες διαδρομές.

Λύνουμε το -ευτυχώς χειροκίνητο- χειρόφρενο και ξεκινάμε.

Μπαίνοντας στην πίστα και αυξάνοντας την πίεση οι αισθήσεις αρχίζουν να φορτώνουν δεδομένα.

Το i20 N κινείται με την αρμονία που περίμενες βάσει των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου και φαίνεται να παίζει άνετα στην πίστα, με τα επιμέρους στοιχεία να αποδίδουν ένα τελικό αποτέλεσμα ομοιογένειας, αντοχής στην πίεση και αμεσότητας

Οι 2,16 στροφές του τιμονιού το κάνουν εύχρηστο, γρήγορο, με την απαιτούμενη ακρίβεια και γραμμικότητα.

Ίσως να το ήθελα λίγο πιο βαρύ.

Η αίσθηση είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει λίγο-πολύ από τις περισσότερες ηλεκτρικές κρεμαγιέρες. Ολίγον θαμπή.

Σε καμία περίπτωση όμως δεν εμφανίστηκε torque steering σε φάση έντονης επιτάχυνσης.


Hyundai Elantra N

Στρίβοντας στα Μέγαρα

Στην είσοδο της στροφής νιώθεις αρκετά ζωντανό τον πίσω άξονα και μπορείς να παίξεις με την τοποθέτηση της ουράς για καλύτερη έξοδο.

Πιέζοντας στην είσοδο θα σηκώσει εμφανώς τον πίσω εσωτερικό τροχό

Το μπροστινό, είναι απόλυτα προβλέψιμο. Έχει την πρόσφυση που θες και σε κανένα σημείο δεν προβλημάτισε.

Στην κορυφή της εξόδου το μπλοκέ θα βοηθήσει για να περάσει την ισχύ στην άσφαλτο χωρίς σπατάλες και διαγράφοντας το τόξο που θες.

Συνολικά η ανάρτηση δουλεύει αρμονικά, χωρίς κλίσεις και απρόβλεπτα. Σίγουρα εδώ δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε το πόσο σφιχτά θα διαχειρίζεται τις ελληνικές εργολαβικές ανωμαλίες.


Hyundai i30 Fastback N
Hyundai i30 Fastback N

Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται κατά ριπάς και ο λεβιές είναι σύμμαχός σου σε κάθε γρήγορη απόφαση που θα πάρεις.

Τα σκασίματα της εξάτμισης μεγαλώνουν το χαμόγελο.

Το ίδιο και τα φρένα. Δεν έδειξαν κανένα σημείο αδυναμίας με ανάλογη αίσθηση στο πεντάλ.

Άλλο ένα «τρελό», εκτός ευρωπαϊκής κορεκτίλας, είναι πως το i20 N διαθέτει προσαρμογή φρεναρίσματος με το αριστερό πόδι για ταυτόχρονη λειτουργία γκαζιού και φρένου. Θεέ της Κορέας, βρες και άλλους πιστούς

Η αίσθηση είναι πως το Hyundai i20 N προσαρμίζεται εύκολα στο οδηγικό σου στυλ και το μειωμένο βάρος του το κάνει να νοιώθει άνετα στην πίστα. Φτιαγμένο για να το ευχαριστηθείς.

Συμπέρασμα

Το Hyundai i20 N μπαίνει με φόρα στη κατηγορία.

Σε επίπεδο πρώτης και σύντομης γνωριμίας χωρίς να σημειώνονται αρχικοί προβληματισμοί.

Γίνεται εύκολα ένα μαζί σου κάνοντας τις αισθήσεις σου να χαρούν κάθε μετακίνηση.

Τα επιμέρους στοιχεία συνθέτουν ένα ομοιογενές σύνολο που θα σε αφήσει ξεάγχωτο.

H συντήρηση κάθε 15,000χλμ, η εγγύηση των 5 ετών, με απεριόριστα, παρακαλώ, χιλιόμετρα ΚΑΙ για χρήση πίστας, είναι σοβαρή υπόθεση. Και δεν κυκλοφορεί στην πιάτσα

Hyundai i20 N δοκιμή

Ευτυχώς η αυτοκίνηση όλων των αισθήσεων ζει ακόμη

Η Hyundai μας αφουγκράστηκε και δίνει ζωή και λύσεις σε μια εποχή που ευαγγελίζεται το «θάνατο» της οδήγησης όπως την ξέραμε.

Οδηγώ και χαμογελώ. Χωρίς άλλες κιλοβατώρες. Άσε που και η ΔΕΗ θα πάει στο Θεό.


Hyundai Tucson & i20 N

Info/Photo: hyundai.gr / Β. Μαραγκός / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει