Οδηγώντας το μαύρο, το «κακό», το Ford Focus RS Mk3

Post date:

Author:

Category:

Αυτό το μαύρο Ford Focus RS που βλέπετε είναι ένα από τα διάφορα project ενός ψαγμένου και έμπειρου αναγνώστη. Δεν είναι στοκ αλλά έχουν ενδιαφέρον οι εντυπώσεις για ένα αυτοκίνητο που αγαπήσαμε

Δοκιμή Ford Focus RS Mk3

O ”Paladin RSR” αγόρασε πρόσφατα το Ford Focus RS. Ήδη έχει σημειώσει τη λίστα όσων θέλει να κάνει. Προλάβαμε να πάρουμε μία γεύση στο ενδιάμεσο


Την άποψή μου για το Focus RS Mk3 την έχω ξαναγράψει αρκετές φορές, τόσο με τις οποίες δοκιμές στο δρόμο όσο και σε πίστα. Πάντα μιλώντας για στοκ. Στην γενιά του, όταν παρουσιάστηκε, είχε ουσιαστικά ένα μόνο αντίπαλο

Κατά την ταπεινή μου άποψη, ούτε τα Golf ούτε τα Renault. Είχε μόνο το Type R, στο FK8.

Κλικάροντας «κουτάκια»

Αν πάρεις όλα τα «κουτάκια» και τα τσεκάρεις, θεωρώ πως το Honda κλίκαρε περισσότερα.

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R / Photo: Honda / Γ. Καραγιωργάκης

Το Honda είχε καλύτερο κινητήρα, καλύτερο κιβώτιο, καλύτερη και πιο χαμηλή θέση οδήγησης, καλύτερο «μπροστινό», έκαιγε θεαματικά λιγότερο και ήταν αμετακίνητο σα βράχος

Το τελευταίο που ανέφερα, το «βράχος», συνήθως είναι πλεονέκτημα αλλά μπορεί μερικές φορές να είναι και σχετικό μειονέκτημα.

Κι αυτό γιατί στα δικά μου οδηγικά γούστα, δεν είχε τόσο fun όσον αφορά τη συμμετοχή του πίσω άξονα.

Με το Type R ακόμα και η υπερστροφή αδράνειας δύσκολα έρχεται μαζί του. Όχι ακατόρθωτα, αλλά πάντως όχι με την ευκολία που θα το έκανε πιο πολυδιάστατο και στον πίσω άξονα. Λογικό ως FWD. Εδώ έμπαινε στην εξίσωση το Ford που λόγω της τετρακίνησης, ξαναμοίρασε την τράπουλα για την εμπλοκή του οδηγού σε δρόμο με στροφιλίκι

Τη διαφορά την έκανε το πίσω διαφορικό της GKΝ που κατένειμε τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες (μέχρι 70%) και, κυρίως, ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς (μέχρι 100%).


Ford Focus RS drift

Οδηγώντας το μαύρο, το «κακό», το RS

Στο κάθισμα του Ford Focus RS Mk3 θυμήθηκα πόσο εύκολα μπορείς να κλείνεις την τροχιά σου με δαύτο. Όπως και να ρυθμίζεις τον πίσω άξονα σε μία ευχάριστη καμπύλη όπου αρκεί μια μικρή μεταφορά βάρους για να το «γυρίσεις» ελαφρά.

Όπως και το πώς η φιλοσοφία ενός πεντάθυρου “rally car” είχε καρφωθεί στο μυαλό τους των ανθρώπων της Ford όταν το δημιούργησαν.

Δυστυχώς στο εξωτερικό -μπορεί και στην Ελλάδα- υπήρξαν γνωστά θέματα βλαβών τα οποία έβαλαν σε υποψίες την αγορά του ως μεταχειρισμένου εκτός εγγύησης.

Ωστόσο στις αγγελίες δεν κυκλοφορούν πολλά δείγματα από τέτοια, απ’ την άλλη πάντα υπάρχει κοινό για ειδικά αυτοκίνητα και κάπως έτσι τα γνωστά «θέματα» του Ford Focus RS Mk3 δεν πτόησαν τον νέο ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου.

Δοκιμή Ford Focus RS Mk3

Αυτό που βλέπετε απέχει, βέβαια, αρκετά από τη λογική του στοκ. Με απόδοση που ξεκινά από τα 400 και καταλήγει στα «χαστούκια» των 540 PS, άλλη ανάρτηση και επιπλέον ενισχύσεις, έχει διαφοροποιηθεί αισθητά. Μία απ’ αυτές έχει να κάνει με το τιμόνι το οποίο θεωρώ πως έχει χάσει ένα σημαντικό μέρος της ανάγλυφης, ελαφριάς αίσθησης που είχε εργοστασιακά καθώς και μία σχετική έλλειψη ραφιναρίσματος στη συνολική του εκφορά, αν τουλάχιστον κάποιος είναι αυστηρός μαζί του

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τον επιλογέα που δεν είναι τόσο ευκρινής στο κάθε κούμπωμα. Kάτι που ίσως επιδεινώνεται και από το αχρείαστο, εν προκειμένω, short shift.

Μπρουτάλ

Πολύ απλά προσπερνάς σχεδόν ό,τι κινείται.

Αυτό το RS έχει έναν μπρουτάλ χαρακτήρα, κρατά σταθερά το μούτρο μέσα στην καμπή και παραμένει ενεργά ρυθμίσιμο με το γκάζι ή φρενάροντας με το αριστερό.

Σε μια εποχή -που δεν είναι και πολύ μακριά από το σήμερα- πριν έρθει το GR Yaris για να εισβάλει στην κατηγορία με ένα σαφώς πιο σοφιστικέ και πολυδουλεμένο στις λεπτομέρειές του τετρακίνητο hot hatch, το Ford Focus RS Mk3 δικαιούνταν ένα πολύ σημαντικό μερίδιο στην κορυφή της κατηγορίας.

Δοκιμή Ford Focus RS Mk3

Το βάρος σαφώς και υφίσταται αλλά με τη συγκεκριμένη ανάρτηση της TracTive μπορεί και χαράσσει την τροχιά διατηρώντας το συμπαγές rebound παρά τις μικροανωμαλίες εντός του apex αλλά και χωρίς να διαταράσσεται καθόλου η «γραμμή» σου αλλά ούτε να χρειάζεται να διορθώσεις με το τιμόνι

Σημαδεύεις, παραμένεις σταθερός στο γκάζι και περνάς χωρίς να αλλάζεις τη γωνία σου ενώ, χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι ως τεχνητή αίσθηση (όπως καμιά φορά συμβαίνει με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές ράβδους), μετρά εγκάρσια και διαμήκη G και σφίγγει ανάλογα εμπρός- πίσω και δεξιά- αριστερά.


Ford Focus RS vs Type R

Eυθείες σκέψεις

Παρόλα αυτά, με το πρόγραμμα στα 540 HP, ακόμα και στην ευθεία, νιώθεις το λεγόμενο torque steer. Μάλλον φυσιολογικό για 190 ίππους επιπλέον του εργοστασιακού.

OK, η ευθεία δε μου λέει κάτι, ούτε θα έμπαινα στη διαδικασία.

Γενικά δεν είμαι πολύ φίλος του έντονου tuning, ειδικά σε θέματα σημαντικά αυξημένης ισχύος, αφού είναι δύσκολο στο τέλος της ημέρας, μετά απ´ όλη την επιπλέον περιουσία που έχεις δώσει για τις αναβαθμίσεις, το χρόνο που έχεις αναλώσει και τα συνεχή βάλε-βγάλε μέχρι να πετύχεις τελικά αυτό που θέλεις, συνήθως καταλήγεις να παίρνεις λιγότερη ομοιογένεια και «στρογγυλεμένη» απόδοση σε σασί και περιφερειακά σε σχέση με αυτά που επένδυσες

Σίγουρα υπάρχουν και εξαιρέσεις.

Όπως επίσης αν ξέρεις ακριβώς τι ζητάς και είσαι έτοιμος να θυσιάσεις ένα μέρος της φιλικότητας του συμπλέκτη ή της λιγότερο στρωτής απόδοσης της ισχύος λόγω μεγαλύτερης τουρμπίνας και διαφόρων τέτοιων άλλων λεπτομερειών, μπορεί το αποτέλεσμα να είναι εθιστικό και πολύ αποτελεσματικό στην πράξη.

Είμαι βέβαιος ότι ο Paladin RSR (τον οποίον και ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη) κατέχει το παραπάνω ζητούμενο και θα το φτιάξει ακριβώς όπως το θέλει.


Photo: 4Drivers


Toyota Yaris GR 2024

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει